Americký futbal - výber presného tréningu


Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Americký futbal - výber presného tréningu  Úvodní stránka -> Trénink -> Americký futbal - výber presného tréningu
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Koroze


PříspěvekZaslal: so listopad 25, 2017 2:39 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,

jen tak mimochodem se fotbalu taky trochu venuji...
Trochu zalezi i na tom, na jake urovni hrajes. Jestli zacinas apod. Ve fotbale je velka vyhoda, jednokolova soutez, tzn, mas nicim neprerusovanou pulrocni periodu na pripravu.

Na hristi, obzvlast na LOS, rozhude rychlost, ci-li bych tak uplne nebral v potaz rady lidi, co se zabejvaji pouze ziskem maximalni sily. Tvuj trenink by mel nejvice pripominhat trenink vrhacu a jinych tezkych sportovcu/atletu.
Hodne pomaha periodizace, drzet se osvedceneho Objem (prace)->sila->rychlost

Do jednotyvejch mikrocyklu tady sezenes mraky treninku, ktre jsou proverene spousty uzivatelu.

Add vyse zminene vzpirani.. ehm, je na tvem vlastnim uvazeni, zda-li se ucit techniku vzperacskych cviku, nebo to obejit kettlebells, odhodoma medicinballu a dynamickym provedeni lifterskch cviku.

Ve svem datazu jsi vynachal kapitolu vlastniho atletickeho treninku, ktera je mozna jeste dulezitejsi, nez zvedani zeleza.

Pokud chces neco cist, cti renomovane trenery, co se specializuji na fotbal, jako Defranco a pod.

Zacal jsem si tu psat log, tak muzes kouknout pro inspiraci.

Fotbalu zdar
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Koroze


PříspěvekZaslal: so listopad 25, 2017 2:48 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Roper napsal:
Kubacisko napsal:
Čo sa týka vlnový periodizácia, tak môže byť na bench press, drep, mŕtvy ťah takým štýlom?
1. týždeň - 70%
2. týždeň - 80%
3. týždeň - 70%
4. týždeň - 85%


Teoreticky jo, ale chcípneš nudou. Například Glaberovi (viz http://forum.ronnie.cz/glaber-log-osobni-powerlifting-t37899-30.html) jsem v chatu psal, že ať vlní jednotlivý dny trochu na styl Smolova, když prakticky od pracovních sériích neměníš v danou tréninkovou jednotku váhu na ose. A zatím mu to podle všeho vyhovuje.

Kubacisko napsal:
A čo sa týka power clean, snatch a podobne, tak je vhodné voliť maximálne tri opakovania, že?


Klidně i jedničky. Nicméně rozsah opakování u např. olympijských vzpěračů na přemístění a trhu činí obvykle 1-4.

Kubacisko napsal:
Choď do piče, ja sa pýtam na tréning a nepotrebujem mať v tomto vlákne výlevy triviálneho trolla, ktorý vznikol pred niekoľkými málo minútami.


Nemá cenu reagovat na trolla s inteligencí bonoba po lobotomii. S velkou pravděpodobností se jedná o další z mnoha uživatelských účtů GS Ridera, s nímž jsem si vytřel prdel nesčetněkrát (což ho sžírá), či zhrzeného D. Gryce.


Vetsina Tvych prizpevku mi tady dava +-smysl, libi se mi, ze se odkazujes na vychodni pristupy, kde sport povysili n vedu davno predtim, nez v USA.

Stim vzpiranim nemas tak uplne pravdu.. Stejne jak tvrdi rusaci a cinani je potreba chodit obem i tady.. (vyhodou jsi i nizsi vaha a tedy lepsi technika)

Pro atleta, ktery potrebuje vyuzit vybusnost v jinbem sportu si z trhu a premisteni vezme telo nejvic dynamickym rozjezdem osy pri seconpullu, takze neni nutne odpalovat spodni zada, kolena a pod celym provedenim cviku. Stejnou praci odvede "zvetseni loadu" pridanim extra vytahu pred vlastnim powercelanem. Takto se v ateltickem svete generuju dynamika.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Roper


PříspěvekZaslal: so listopad 25, 2017 10:32 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Koroze napsal:
Roper napsal:
Kubacisko napsal:
Čo sa týka vlnový periodizácia, tak môže byť na bench press, drep, mŕtvy ťah takým štýlom?
1. týždeň - 70%
2. týždeň - 80%
3. týždeň - 70%
4. týždeň - 85%


Teoreticky jo, ale chcípneš nudou. Například Glaberovi (viz http://forum.ronnie.cz/glaber-log-osobni-powerlifting-t37899-30.html) jsem v chatu psal, že ať vlní jednotlivý dny trochu na styl Smolova, když prakticky od pracovních sériích neměníš v danou tréninkovou jednotku váhu na ose. A zatím mu to podle všeho vyhovuje.

Kubacisko napsal:
A čo sa týka power clean, snatch a podobne, tak je vhodné voliť maximálne tri opakovania, že?


Klidně i jedničky. Nicméně rozsah opakování u např. olympijských vzpěračů na přemístění a trhu činí obvykle 1-4.

Kubacisko napsal:
Choď do piče, ja sa pýtam na tréning a nepotrebujem mať v tomto vlákne výlevy triviálneho trolla, ktorý vznikol pred niekoľkými málo minútami.


Nemá cenu reagovat na trolla s inteligencí bonoba po lobotomii. S velkou pravděpodobností se jedná o další z mnoha uživatelských účtů GS Ridera, s nímž jsem si vytřel prdel nesčetněkrát (což ho sžírá), či zhrzeného D. Gryce.


Vetsina Tvych prizpevku mi tady dava +-smysl, libi se mi, ze se odkazujes na vychodni pristupy, kde sport povysili n vedu davno predtim, nez v USA.

Stim vzpiranim nemas tak uplne pravdu.. Stejne jak tvrdi rusaci a cinani je potreba chodit obem i tady.. (vyhodou jsi i nizsi vaha a tedy lepsi technika)

Pro atleta, ktery potrebuje vyuzit vybusnost v jinbem sportu si z trhu a premisteni vezme telo nejvic dynamickym rozjezdem osy pri seconpullu, takze neni nutne odpalovat spodni zada, kolena a pod celym provedenim cviku. Stejnou praci odvede "zvetseni loadu" pridanim extra vytahu pred vlastnim powercelanem. Takto se v ateltickem svete generuju dynamika.


Jenže otázka nebyla o tréninkovém objemu vzpěračů, nýbrž o rozpětí opakování u přemístění a trhu, což představuje 1-4 opakovaní (viz reprezentační tréninky olympijských vzpěračů na kanálech Hook Gripu či ATG Gymu na YouTube).

Jinak samozřejmě, v NFL, respektive v americkým fotbalu, mají např. podřepy ze zarážek (pin squats) a skoky na bednu, reverzibilní svalová práce či drilování myometrický fáze, přednost před klasickými dřepy - což se často, bohužel, projevuje v tom, že při dřepech mají problémy strefit paralelní přímku, neboť nemají dostatečnou flexibilitu. Nicméně jsou výjimky, který i přes zkrácený svaly dokážou vytvořit při Combine testech na některé disciplíně WR (osobně mě udivil Byron Jones, když vytvořil obří WR v broad jumpu)...máš ale pravdu, že zpravidla cvičí až druhou, respektive „lehčí“ variantu/část (vzpěračských) cviků.

Ti, co americký fotbal hrají v Česku, zaslouží do jistý míry obdiv, poněvadž je v našich končinách v troskách a většina Čechů jej nechápe...
_________________
„SILNĚJŠÍ PES MRDÁ!“
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Americký futbal - výber presného tréningu Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum