cukr v krvi a vytrvalostní sport



 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - cukr v krvi a vytrvalostní sport  Úvodní stránka -> Trénink -> cukr v krvi a vytrvalostní sport
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Máča


PříspěvekZaslal: so prosinec 16, 2017 5:27 pm    Předmět: cukr v krvi a vytrvalostní sport Odpovědět s citátem

Ahoj, měl bych dotaz ohledně doplňování a kolísání hladiny cukru v krvi při vytrvalostních sportech.
Konkrétně například při běhu cca po hodině začínám pociťovat jakoby pokles výkonnosti (mírnou slabost, tuhnutí stehen atd.). Zhruba po té hodině běhu si dám někde krátkou pauzu a sladké kafe z automatu nebo případně pár tablet hroznového cukru, což mě dost pomůže a nakopne, dodá energii a můžu v pohodě běžet dál další půlhodinu.
Až mě překvapuje jak moc to pomůže, fakt se potom cítím jako nový doplní mě to energii a pomůže to i na ty zatuhlé stehenní svaly (nevím jestli má větši vliv ta krátká pauza cca 5-10 minut, nebo spíš to doplnění cukru).
Zajímal by mě Váš názor jestli je vhodné to takto praktikovat a v podstatě tak tělo „navykat“ na to, že přijde cca po té hodince doplnění cukru a taky jestli si myslíte, že to opravdu může mít tak velký vliv na výkon v té další půlhodině běhu?
P.S. Zkusil jsem si pro zajímavost změřit po jednom takovém výběhu změřit cukr a měl jsem 3,2 mmol/litr což je asi dost málo..
Díky za názory.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jim1282


PříspěvekZaslal: so prosinec 16, 2017 6:31 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud chceš provozovat déle trvající výkon, samozřejmě ho nejvíce ovlivní aktuální kondice (adaptace organismu na vytrvalostní výkon) a strava před výkonem. Dle náročnosti výkonu se bavíme i o několika dnech vhodné stravy.

Jinak pokud nechceš dopustit stav, kdy už musíš zastavit nebo pocítíš výraznou ztrátu výkonnosti, je třeba doplňovat energii již v podstatě od začátku výkonu v pravidelných intervalech, např. po 20 minutách.

S ohledem na délku a intenzitu běhu můžeš stačit např. iontový nápoj, ke kterému můžeš přidat energetické gely, lze použít i sušené ovoce atd. Využívají se také BCAA či jiné směsy aminokyselin.

Při dobré adaptaci na vytrvalostní výkon se dá také celkem bez problémů běžet poměrně hodně dlouho i bez doplňování energie. Poměrně často jsem běhal 3 až 4 hodiny pouze o vodě či ionťáku.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - cukr v krvi a vytrvalostní sport
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum