ronnie.cz e-shop - doplňky výživy (ČR) e-shop - doplňky výživy (SR) diskusní fórum  

Dřepy


Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Dřepy    Obsah fóra forum.ronnie.cz -> Trénink -> Dřepy
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Big Muscle



Založen: 04. 10. 2008
Příspěvky: 1038
Bydliště: Teplice/Plzeň

PříspěvekZaslal: st listopad 28, 2012 10:40 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak teď jsem to zkusil prohřátej ze sprchy a pravý úhel tam dám, i když ta poloha není úplně nejpříjemnější. Tak to vidím tak, že při strečinku budu zaměřovat hlavně na tuhle polohu vleže - předpokládám, že se u toho má snažit tlačit bedra a zadek do podlahy.

Tělesný jádro se snažím cvičit pravidelně. Snažím se na konec tréninku zařazovat rolování činky, svíčku (ležím, nohy do pravého úhlu, a snažím se tělo zvednout co nejvýše) nebo plank. Zkoušel jsem dragonfly, ale to nedám ani jednou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kid



Založen: 27. 09. 2006
Příspěvky: 818

PříspěvekZaslal: st listopad 28, 2012 11:10 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Rolování v této fázi nebrat.

Svíčka vysoká také špatně - cvičit krátké provedení tzn. zvedá se asi tak 2 cm pánev nad podložku. U vysoké svíčky to tahá přímý břišní, ne zanedbaný vnitřek břicha.

Potřeba cvičit i rotátory - buď s lehkou tyčkou v sedě s výdržema na konci, nebo je možno zařadit metronomy.

Dragonfly zatím také není vhodný.

Strečovat iliopsoasy (tz tam dělají hodně velký bordel) a posilovat opatrně prdel a okolí pomocí goodmornings.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Johncreasy



Založen: 21. 06. 2007
Příspěvky: 1924

PříspěvekZaslal: st listopad 28, 2012 11:11 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Na to, že při čelním dřepu používám ani ne 2/3 hmotnost oproti zadnímu, to kolena cítí hodně. Momentálně mě ty čelňáky baví, je to mnohem menší psychickej stres, než si naložit čtvrt tuny na záda a hlavně jsem je nikdy v minulosti nedělal, takže to beru jako kvalitní alternativu a osvěžení. Co je ale u těch čelňáků zřejmé, alespoň u mě, tak to že cítím hlavně stehenní sval od kolene do třetiny cesty ke kyčlím, kdežto u zadních mi to krásně bere tu nejmasivnější plochu kvadricepsů nahoře. Kdybych měl rozhodnout mezi oběma cviky, tak jasně zadní dřepy...ale jak říkám teď mě baví čelní.


Naposledy upravil Johncreasy dne st listopad 28, 2012 11:50 pm, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Big Muscle



Založen: 04. 10. 2008
Příspěvky: 1038
Bydliště: Teplice/Plzeň

PříspěvekZaslal: st listopad 28, 2012 11:43 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Rolování cvičím na kolenou. Po celou dobu se snažím mít zatlé břicho a záda vodorovně s podlahou (čili nehrbit se, ani neprohýbat). Je to tedy špatné?

Svíčku tedy nějak takto? (bez pokládání nohou, ale mít je stále kolmo k zemi): http://www.youtube.com/watch?v=cGuVUoS0tBQ (tady budu mít zřejmě problém udržet ty nohy napnuté).

Rotátory - tím myslíš sednou si na lavičku, činku za záda a vytáčet se do stran?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eSko
Naivka


Založen: 14. 09. 2007
Příspěvky: 2022

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 12:29 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Tu svíčku dle mého kid myslí ještě v menším rozsahu. Doopravdy se zaměřit jen na tu aktivaci svalů pánevního dna. Oni to nejsou zrovna moc mohutné svaly a z běžnýho života nemají takovou "páru" jakou rectus, takže jakmile začneš zvedat pánev výš než je nutné, tak to prostě tím hlubokým svalstvem nedáš a cvičíš to, co nepotřebuješ. Cizo to dělal v nějakém svém dílu videologu, tak to můžeš zkusit najít. Ale dělal to na šikmý, tam je to o něco náročnější.
_________________
"Ti, kteří si myslí, že nemají čas na tělesná cvičení, si budou muset dříve či později najít čas pro nemoc." Edward Stanley
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luster



Založen: 13. 06. 2006
Příspěvky: 4817
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 9:06 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Big Muscle



Založen: 04. 10. 2008
Příspěvky: 1038
Bydliště: Teplice/Plzeň

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 10:24 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, cvičít to tady: http://powerlifting.ronnie.cz/c-11659-treninkovy-videolog-michal-sirucka-02-2012.html (cca 20:50). Já jsem to takhle zkoušel bez držení (ruce na zemi podél těla) a ono mi to ani výš než ten kousek nedovolí jít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kid



Založen: 27. 09. 2006
Příspěvky: 818

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 11:29 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Rolování opravdu zatím ne.

Krátká svíčka i s videem je tady:

http://bicepsmania.com/index.php/Abdomen/LowLegSlideUps
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZeleznaKoule



Založen: 15. 03. 2012
Příspěvky: 936

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 12:27 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

@BigMuscle: Dovolím si trochu nesouhlasit s ostatními, když Ti poradím, aby ses vykašlal na jakékoli přímé posilování břicha. Stabilizátory jsou od toho, aby stabilizovaly, takže se do hry zapojují v okamžiku, kdy dojde k destabilizaci. Místo toho dělej unilaterální cviky typu jednoruční military press, TGU, klik (klasika, jedna noha, jedna ruka, jedna noha-jedna ruka), goblet dřep, čelní dřep s jedním kettlebellem, jednoruční kettlebell swing, deadlift...

Samozřejmě ne všechno, vyber si dvě tři věci a ty zařaď do tréninku.

Pokud chceš naučit stabilizátory správně pracovat (záměrně neříkám posílit), plank, svíčka, ani rolování činky Ti k tomu nepomůže. A už vůbec ne rotování v sedě na lavici. Pokud chceš získat rotační sílu, doporučuju TGU nebo Full Contact Twist.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit WWW stránky autora
kid



Založen: 27. 09. 2006
Příspěvky: 818

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 12:50 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Jednak jsi možná už slyšel, že k cíli vede mnoho cest

a druhak řešíme v první řadě problém s neudržením trupu při zadních dřepech.

Ale klidně si tu dál prováděj své promo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZeleznaKoule



Založen: 15. 03. 2012
Příspěvky: 936

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 6:11 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Kide,

I'm not saying you're wrong, I'm just saying I'm right :) V některých věcech s Tebou souhlasím (Goodmorning), v jiných ne - a nevidím na tom nic zvláštního :)
A promo? Ale kdež, jen radím a říkám, jak to vidím já (to je základ diskuse, ne?)


@BigMuscle: Ještě dvě drobnosti:

1. Do dřepu se stahuj silou, použij kyčelní flexory, abys dřepnul dolů. Pevné kyčelní flexory Ti pomůžou udržet oblouk ve spodních zádech.

2. Strečuj se pomocí PNF metody (nebo kterékoli její variace, Tom Kurz, Pavel Tsatsouline atp, Forced Relaxation, atp...)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit WWW stránky autora
Big Muscle



Založen: 04. 10. 2008
Příspěvky: 1038
Bydliště: Teplice/Plzeň

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 6:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

ZeleznaKoule: tak určitě by to mohlo být zajímavé, ale vzhledem k tomu, že mám sedavé zaměstnání, tak u mě bude asi lepší naučit se nejdříve správně cvičit ty základní cviky na "core" a strečink, než zařazovat nějaký speciální typ tréninku.

Tak zatím jsem si to naplánoval, že vždy po tréninku tj. 3x týdně (bude to postačující, nebo je lepší dělat třeba každý den?) budu cvičit tuto sestavu:
* svíčka = zvedání pánve vleže 3x8
* metronomy 3x8 (ze začátku to bude asi spíš míň, budu se je muset nejdřív naučit)
* rotace s tyčí v sedě 3x8
* plank 3x 1 minuta
* strečink hamstringů vestoje, vsedě, vleže (ten bych asi dělal i dny, kdy necvičím)

Mohlo by to být dostatečné?
Ještě občas zařazuji takový ten most - http://www.womensweightlifting.co.uk/wp-content/uploads/2012/09/1003-glute-bridge.preview.jpg - kdy se snažim, co nejvíc zatnout zadek, pánev tlačit co nejvýš a držet tak 3x 1.5 minuty. Je tento cvik ok, nebo také raději vynechávat?

Je vhodné zařadit třeba 1x týdně objemový cvik na břicho (např. zkracovačky s horní kladkou), a nebo se tomu také raději vyhnout?

Po Novém roce se pak pomalu vrátím k mrtvému tahu (který jsem teď záměrně vynechával) a začnu zkoušet ty good mornings alespoň s prázdnou tyčí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kid



Založen: 27. 09. 2006
Příspěvky: 818

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 6:27 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

To Koule: Pokud to není promo, tak proč ten odkaz na stránky? To vypadá trochu nevěrohodně a dokonce v rozporu se zdejšími pravidly.

Já s tvými radami o necvičení břicha a zařazování mrtvol a pod do začátečnického tréninku hluboce nesouhlasím ale hádat se nemíním. Stačí projet tohle fórum, kolik lidí šlo do řiti se zády právě po předčasném zařazení podobných cviků a ještě víc jich šlo do řiti po necvičení břicha.

Jinak s ruskýma metodama mám zkušeností dost a jejich základní slabinou je, že oddělují zrno od plev a je jim jedno, že plevy jdou do hnoje. Rusové se odjakživa řídí heslem - lidí mnoho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kid



Založen: 27. 09. 2006
Příspěvky: 818

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 6:36 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

to Big M:

Hlavně si najdi strečink iliopsoasů. Z cviků na břicho nevadí cviky, kde se nezapojují ohybače kyčlí, takže cviky typu zkracovačky je možno zařazovat.

Most bych cvičil spíš standardně po nějakých 15 op. s malýma výdržema v horní fázi. Když už ho chceš cvičit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luster



Založen: 13. 06. 2006
Příspěvky: 4817
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2012 8:02 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

kid napsal:
Já s tvými radami o necvičení břicha a zařazování mrtvol a pod do začátečnického tréninku hluboce nesouhlasím ale hádat se nemíním. Stačí projet tohle fórum, kolik lidí šlo do řiti se zády právě po předčasném zařazení podobných cviků a ještě víc jich šlo do řiti po necvičení břicha.
no jo, ale jestli spis nebyla na vine spatna technika a preceneni svejch sil, nez nevhodnost cviku..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Dřepy    Obsah fóra forum.ronnie.cz -> Trénink -> Dřepy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Rychle na stránku:
Strana 6 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru



  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum



© php BB & Ronnie.cz 2001 - 2011