Fyzická příprava pro mma


Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Fyzická příprava pro mma  Úvodní stránka -> Bojové sporty -> Fyzická příprava pro mma
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 10:50 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Kulturistický trénink je pro fightera aboslutně nevhodný - silový a kondiční naopak absolutní nutnost.
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Balista


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 11:05 am    Předmět: Odpovědět s citátem

AHOLA napsal:
citace:
3x týdně cvičit v posilce (fullbody tréninky, ale většinou do selhání a náročné )

A to je dobre na co? Ved rege dostava na prdel uz len tym, ze clovek cvici 5 krat tyzdenne a prilievat ohen do ohna tym, ze v posilovacich dnoch sa clovek odrovnava...ja vobec nie som fanusikom posilovania do zlyhania, teraz nemam na mysli nacvik svalovej vytrvalosti....Naopak ja si myslim, ze bezny nenasypany pokusny kralik bude najlepsie zvysovat svoje vykony tak, ze pojde do toho s urcitou rezervou. Moze fightovat, posilovat aj behat v tom koliesku nad pilinami, ale treba sa krotit. Obmedzenim thai boxu na 2x tyzdenne si si spravne ôusetril" nejaku regeneracnu kapacitu, ale zbytocne narocnymi treningami v posilovni si sa zasa odpalil (tak mi to aspon pripada). Krotit sa znamena, ze clovek nemoze mat taky objem, ani intzenzitu, akoby zvladal normalne. To vsak neznamena, ze posilovania za ucelom nabratia hmoty a sily je nevyhnutne sa vzdy vzdat.
Co napr. ja nechapem je to, ako moze niekto subezne, ci na striedacku robit pwl a nejaky ten kontaktny BS, aspon mne vzdy prislo, ze silovka ma vzdy dost spomalila, zatuhol som, no skratka som uz nebol ten obratny panter Co sa tyka pripravy profikov, nasolenych borcov a pod, o tom vela neviem.


Vidím to stejně. Podle mě nejde dělat dva tak rozdílné sporty jako je silový trojboj a nějaká bojovka a být v obou vynikající. Na druhou stranu si myslím, že jde a je to velmi vhodné, přenést některé aspekty pwl tréninku na podporu zlepšení výkonnosti v bojovém sportu. Ještě vhodnější pro (ale ne všechny) bojové sporty vidím vzpírání, ale to je na techniku ještě náročnější, než ten trojboj. Samozřejmě i v trojboji je technika základ. Úplně nejlepší je pochopitelně cílená fyzická příprava s aspekty a přístupy z víc sportů, nejen pwl a vzpírání.
Nejvíc se mi líbí trénink, jak ho popsal Pavel Macek nahoře. Splňuje totiž to, na co jsem se ptal, velký přínos při nízké časové investici.
Záleží na cíli každého soudruha. Pokud si chce člověk občas zabouchat a přitom cvičit, aby nabral svaly, jde to. Když chce ale bouchat závodně, honba za svaly musí jít stranou.
Nebudu to ani dopisovat, protože koukám, že mě předběhl PMKB5 a napsal to v jedné větě Nevýhoda nás grafomanů..
_________________
Buď najdu cestu, nebo si udělám vlastní!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Air_force_one


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 11:11 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Balista napsal:
AHOLA napsal:
citace:
3x týdně cvičit v posilce (fullbody tréninky, ale většinou do selhání a náročné )

A to je dobre na co? Ved rege dostava na prdel uz len tym, ze clovek cvici 5 krat tyzdenne a prilievat ohen do ohna tym, ze v posilovacich dnoch sa clovek odrovnava...ja vobec nie som fanusikom posilovania do zlyhania, teraz nemam na mysli nacvik svalovej vytrvalosti....Naopak ja si myslim, ze bezny nenasypany pokusny kralik bude najlepsie zvysovat svoje vykony tak, ze pojde do toho s urcitou rezervou. Moze fightovat, posilovat aj behat v tom koliesku nad pilinami, ale treba sa krotit. Obmedzenim thai boxu na 2x tyzdenne si si spravne ôusetril" nejaku regeneracnu kapacitu, ale zbytocne narocnymi treningami v posilovni si sa zasa odpalil (tak mi to aspon pripada). Krotit sa znamena, ze clovek nemoze mat taky objem, ani intzenzitu, akoby zvladal normalne. To vsak neznamena, ze posilovania za ucelom nabratia hmoty a sily je nevyhnutne sa vzdy vzdat.
Co napr. ja nechapem je to, ako moze niekto subezne, ci na striedacku robit pwl a nejaky ten kontaktny BS, aspon mne vzdy prislo, ze silovka ma vzdy dost spomalila, zatuhol som, no skratka som uz nebol ten obratny panter Co sa tyka pripravy profikov, nasolenych borcov a pod, o tom vela neviem.


Vidím to stejně. Podle mě nejde dělat dva tak rozdílné sporty jako je silový trojboj a nějaká bojovka a být v obou vynikající. Na druhou stranu si myslím, že jde a je to velmi vhodné, přenést některé aspekty pwl tréninku na podporu zlepšení výkonnosti v bojovém sportu. Ještě vhodnější pro (ale ne všechny) bojové sporty vidím vzpírání, ale to je na techniku ještě náročnější, než ten trojboj. Samozřejmě i v trojboji je technika základ. Úplně nejlepší je pochopitelně cílená fyzická příprava s aspekty a přístupy z víc sportů, nejen pwl a vzpírání.
Nejvíc se mi líbí trénink, jak ho popsal Pavel Macek nahoře. Splňuje totiž to, na co jsem se ptal, velký přínos při nízké časové investici.
Záleží na cíli každého soudruha. Pokud si chce člověk občas zabouchat a přitom cvičit, aby nabral svaly, jde to . Když chce ale bouchat závodně, honba za svaly musí jít stranou.
Nebudu to ani dopisovat, protože koukám, že mě předběhl PMKB5 a napsal to v jedné větě Nevýhoda nás grafomanů..


O to se snažím, ale přijde mi že to nejde, jak už nahoře psal PMKB5 - kulturistický trénink je blbost, já to zjistil. Jakou jinou formou tedy lze nabrat nějaké množství rozumných svalů a zároveň se nezhoršovat v BS? Najít na toto řešení, tak jsem šťastný člověk.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 11:34 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Balista: :-)

Air_force_one: Pokud chceš nabrat pro bojový sport svaly, a ne sílu, výbušnost, kondičku , něco je špatně :-)

Jinak tady je zajímací čtení (.pdf) - primárně o kettlebell pro bojová umění a sporty, každopádně jde o koncept . Jde to úplně stejně vyskládat s vlastní vahou, jednoručkama, anebo velkou činkou.

http://www.kb5.cz/wp-content/uploads/2013/07/kettlebell-kb5-fighters-magazin-2013.pdf
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Balista


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 11:56 am    Předmět: Odpovědět s citátem

PMKB5 napsal:
Air_force_one: Pokud chceš nabrat pro bojový sport svaly, a ne sílu, výbušnost, kondičku , něco je špatně :-)

Tak on ty svaly asi Air_force_one nechce nabrat kvůli tomu thaiboxu, ale spíš pro vnitřní pocit, že má svaly. Pochopil jsem to tak, že ten thaibox jak psal je koníček a nemá závodní ambice.

V tomhle tématu jsem se ale ptal na pravý opak a to byla fyzická příprava (síla, výbušnost a kondice) pro bojové sporty
No a možná bych to ještě doplnil, že nabírání svalů je v tomhle případě z mého pohledu kontraproduktivní a jak píšeš, kulturistický trénink je v tomhle případě nevhodný.

Článek znám
_________________
Buď najdu cestu, nebo si udělám vlastní!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 12:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

OK, z praxe: Cvičí u mě mistr světa v kickboxu Petr Kšanda, a rozhodl se, že půjde do vyšší váhovky, protože už ho nebaví shazovat. Rozhodli jsme se, že v offseason nabereme nějaké funkční svaly. Na 6-8 týdnů ubere v kickboxu, a pojede velmi lehce, 2x týdně pojede jednoduchý, ověřený program na nabrání funkčních svalů. Jeho trénink vypadá následovně:

- "Rozcvička" - Original Strength Resety
- Příprava pohybu: 1+1 kettlebell Get-Up, 10 lehkých deadliftů, 5 "viklajících" pohárových dřepů (Goblet Squat), 10 kliků
- příprava na hlavní program (tzv. "Ramping") - 5 zadních dřepů s osou, 5 se 70% pracovní váhy, 3 s 80%, 1 s 90%
- hlavní program - 20x zadní dřep - program jsme připravili "odzadu", na konci bude dávat 20 opakování se svým 5RM (!)
- asistenční cvik, "docvička" - Pullover s osou činky, na pohodu (na rozšíření hrudního koše).

Má za sebou pár týdnů, a 5 kg svalů+ Časová investice - 2x týdně necelá hodina :-)
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Air_force_one


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 12:52 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Pěkný, +5kg svalů za pár týdnů. TO jen tedy "hlavně" cvičí zadní dřepy a pullover? Stejně největší roli bude asi hrát jeho upravený jídelníček, ne?
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AHOLA


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 1:04 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
O to se snažím, ale přijde mi že to nejde, jak už nahoře psal PMKB5 - kulturistický trénink je blbost, já to zjistil. Jakou jinou formou tedy lze nabrat nějaké množství rozumných svalů a zároveň se nezhoršovat v BS? Najít na toto řešení, tak jsem šťastný člověk.


Aby som objasnil - vsetko, co tu pisem, je vlastne OT, nepisem o fyzickej priprave pre mma, ale o "rekreacnom" sklbeni posilovne a BS...co nie je nic nove, robia to tisice ludi, aj tu na fore uz bolo nemalo logov o tomto. Tu schemu si musi najst nakoniec kazdy sam, kedze:
- kazdy ma ine priority (niekto predsalen chce viac tie svaly a box ako doplnok, niekto chce sutazit v mma a len chce ist do vyssej vahovky a pod.), ktore sa navyse casto menia (z dlhodobeho hladiska nevidim nic zle na tom, ked sa priority striedaju, raz sa sustredite viac na to, raz na to, obcas dokonca trebars vypustite fight a len posilujete doma a obcas behate - ja to mam uz dlhsie takto a potom sa zas vratite na tatami/zinienku a pod.)
-kazdy je v inej faze - zaciatocnik sa moze zlespovat rychlo v oboch, niekto blizko zenitu bude citit potrebu sustredit sa na 1 a zanedbat druhe ovela viac
- kazdy ma ine podmienky na pripravu, aj ciele (je rozdiel chciet bicaky do tricka a drepovat 180 kg...)
-myslel som, ze tych odraziek bude viac, uz ma nic nenapada

Ja osobne preferujem popri fighte (ak nejaky prave je ), dajme tomu klasicke treningy 2-3 x do tyzdna posilovanie - jednoduchy plan, pa cvikov, nie do zlyhania, nie mega objem prace. Vid Dolce Gusto (Luster) a jeho treningy, za ktore sa mu obcas smeju, ale mne sa ten pristup paci.
_________________
drlift_: Mne vyhovuje bejt zatuhlej.
g_dgrim: uzka, kratka a makka, proste napicu
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Air_force_one


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 2:17 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Souhlasím. Předem se taky omlouvám za OT. Jsem člověk, co mu na 1. místě záleží na postavě, tudíž posilování se mi stalo prioritou, ale na box nedám dopustit, tudíž hledám ideální cestu jak to skloubit, aby to mělo nějaký smysl a fungovalo to. Co takový Freimen FEST, ten by mohl být celkem ideální cesta, ne?
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 2:57 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Air_force_one napsal:
Pěkný, +5kg svalů za pár týdnů. TO jen tedy "hlavně" cvičí zadní dřepy a pullover? Stejně největší roli bude asi hrát jeho upravený jídelníček, ne?


Cvičí JEN tohle (de facto 1 sérii po 20 zadních dřepů), ne HLAVNĚ tohle :-) + odpočívá a jí 1x denně, od rána do večera.
_________________
Pavel Macek


Naposledy upravil PMKB5 dne čt leden 15, 2015 3:01 pm, celkově upraveno 1 krát
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 3:00 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Air_force_one napsal:
Souhlasím. Předem se taky omlouvám za OT. Jsem člověk, co mu na 1. místě záleží na postavě, tudíž posilování se mi stalo prioritou, ale na box nedám dopustit, tudíž hledám ideální cestu jak to skloubit, aby to mělo nějaký smysl a fungovalo to. Co takový Freimen FEST, ten by mohl být celkem ideální cesta, ne?


Proto je třeba si ujasnit, jestli je člověk bodybuilder (= primárně postava), lifter (= primárně síla), nebo bojovník (= primárně přenos silového/kodničního tréninku do klece/ringu/ulice).

Všichni 3 kupř. budou cvičit třeba s velkou činkou, a třeba i stejné cviky, ale programming bude naprosto odlišný.

Freimen FEST pro bojovníka rozhodně ne.
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt leden 15, 2015 3:15 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

AHOLA napsal:
Ja osobne preferujem popri fighte (ak nejaky prave je ), dajme tomu klasicke treningy 2-3 x do tyzdna posilovanie - jednoduchy plan, pa cvikov, nie do zlyhania, nie mega objem prace. Vid Dolce Gusto (Luster) a jeho treningy, za ktore sa mu obcas smeju, ale mne sa ten pristup paci.


To zní fajn :-)
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Balista


PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2015 2:36 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Trochu to tu oživím lehkým OT odkazem I když to vlastně ani OT není..
Czechfighters: Doping u nás jede ve velkým
Názory?
_________________
Buď najdu cestu, nebo si udělám vlastní!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PMKB5


PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2015 3:43 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

U profíků, co se silově/kondičně připravují v našem gymu, nepřipadá v úvahu :-)

http://instagram.com/p/zBI3O4qwQd/
_________________
Pavel Macek
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Balista


PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2015 4:09 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak zrovna v Pentě mě nenapadá asi nikdo, u koho bych si myslel, že podsypává.
Na té fotce se teda "Takedown machine" tváří dost provinile
_________________
Buď najdu cestu, nebo si udělám vlastní!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Fyzická příprava pro mma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum