Tepovka - výše, průměr atd.



 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Tepovka - výše, průměr atd.  Úvodní stránka -> Atletika -> Tepovka - výše, průměr atd.
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mmks


PříspěvekZaslal: út březen 31, 2015 3:15 pm    Předmět: Tepovka - výše, průměr atd. Odpovědět s citátem

Manželka má (nebo možná má) problém s tepovkou. Běháme spolu hooodně rekreačně, dejme tomu kolem 7km na jeden běh/1x týdně (+ další sporty) v průměru kolem 5:30-06:00 minut na kilometr (už je nám oběma taky skoro 38let a bohužel ne v součtu ). Manželka tempo zvládá v pohodě.
V poslední době chce ale shodit a tak se snaží držet tepovku v doporučené zóně pro hubnutí a ta ji vychází kolem 120-130+- tepů za minutu (klidovou má kolem 55). Jenže tomu odpovídá stěží tempo přes 7minut/km a i tak se drží spíš kolem 140-150 a prý ji stačí malinké stoupání tepovka letí nahoru a dostat ji dolů nejde. Takže většinu času se pohybuje spíš v hranici anareobního tréninku.
Dneska byla na kontrole se štítnou žlázou (funguje slaběji), ale doktorka ji řekla, že zvýšený tep by spíš ukazoval na opak a že se jí zdá tep 150 na běh dost vysoký.¨
Já to nedokážu dost posoudit, hrudní pás nepoužívám, mám daleko nižší klidovou a prostě si myslím, že bych nebyl dobrý srovnávací vzorek.
Je tepovka 150 při pomalém běhu (těch cca 10km/h+-) na ženskou v tomto věku, klidovce moc, nebo je to normál atd.?

Vím, že jen od PC se to těžko posuzuje, ale sám jsem tepovku nikdy nehlídal, tak se v tom nevyznám vůbec.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cohen999


PříspěvekZaslal: út květen 19, 2015 1:49 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tempom 7:00 - 7:30 minut na kilometer som v zaciatkoch behaval aj ja, teraz pri rovnakom tepe (pod 140bpm) mam tempo 6:00 - 6:20 na km (zavisi od formy). Podstatne je udrzat pri pomalych behoch tep pod istou hladinou. A pokojne prejst do chodze, ked tep lieta. Alebo naopak kopec vybehnut rychlo, hore prejst do chodze a pokracovat v pomalom behu/chodzi. Zaciatky budu urcite nudne, ale potom pride zlepsenie, ak behate aspon 3x tyzdenne (2 pomale behy a 1 tempovy trening). Nic nepadne z neba za par mesiacov. ;)
_________________
Zvykne sa hovorit, ze kto zabehne maraton, uz si nemusi nic dokazovat. Ja by som ale este rad snatch test s 32kg, press s 40 a TGU s 48kg :)
185/82
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Tepovka - výše, průměr atd.
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum