Něco k tématu trenérů v posilovnách, kteří se mi zdají čím dál tím bezradnější, takže jsem se rozhodl, že jim v následujícím desateru trenéra poradím, jak se to všechno dělá správně…
Docházka – V zásadě choďte na trénink s klientem pozdě. Klient potřebuje něco od vás, ne vy od něho. Ti nejlepší z nejlepších někdy nepřijdou na trénink vůbec. Je to ta nejlepší zkouška, jestli klient o trénink s vámi opravdu stojí, nebo je to jen postmoderní póza hysterického manažera.
Oblečení –
Oblečení trenéra musí být velmi barevně výrazné s nepostradatelným nápisem TRENÉR přes celá záda. Jinak by si vás klienti mohli plést s uklízečkou, či jiným podržtaškou.
Revers – Bez podespaného reversu, kde se klient vzdává veškerých nároků za případné ublížení na zdraví a veškerou vinu za špatnou techniku provedení cviku bere na sebe, se vůbec nehněte od baru.
Rozcvička – Tohle sprosté slovo před klientem vůbec nevyslovujte. Mohl by ji totiž začít vyžadovat. Při nejhorším se vymluvte, že je to jen zdržování (hlavně takhle po ránu) a klient se může rozcvičit sám doma a neobtěžovat nečím tak odporným své okolí.
Matematika – Trenér musí vynikat v matematice. Minimálně do dvaceti byste měli umět počítat i nahlas.
Komunikace – Úplně ideální se jeví hned na začátku tréninku nasadit sluchátka, abyste nemuseli celou hodinu poslouchat klientovi osobní problémy, rádoby vtipné hlášky a dotazy typu… co myslíte trenére, mám na to jít do physique?
Vedlejší příjmy – Velmi přínosné je během tréninku klientovi (těm movitějším) nabídnout další doplňkové služby, či produkty, které vám mohou přinést nemalý finanční přívýdělek. Jedná se především o životní pojištění (takové posilování s vámi je vcelku nebezpečná věc), půjčky bez ručitele na rádoby nízký úrok, nebo nějakou nevinnou pyramidovou hru.
Doporučte doplňek výživy – Je přímo nutné vypěstovat v klientovi pocit, že pokuď odloží svoji krabičku s
BCAA, přijde okamžitě o všechnu nabytou hmotu. Přesvěčte klienta, že nejlepší
BCAA mají právě v posilovně, kde cvičíte. Chybějící
BCAA potom dokupte levně na ronnie.cz a šábněte se na půl s obsluhou baru.
Co dělat, když klient vyžaduje výživový, nebo tréninkový plán? – V takovém případě se obraťte na opravdové odborníky , protože tady už přestává veškerá legrace. Myslím, že intezivním studiem 3-4 čísel časopisu Muscle and Fitness budete na obtížný úkol připraveni, případně opište klientovy výživový a tréninkový plán Slávka Vinogradova a bude taky dobře.
Sebeprezentace – Pokuď budete skromní, nešťekne po vás ani pes. Natáčejte videa, nejlépe tak 2-3 denně a dávejte je na youtube. Co budete říkat, nebo cvičit není podstatné. Důležité je dostat do podvědomí následující hlášky, které nemusejí být nutně tak úplně pravdivé, jako např. „jsem nejsilnější kulturista v Čechách“ a „kdo nebere, je totální píča“, případně variace na toto téma.