Strava a Kardio


Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Strava a Kardio  Úvodní stránka -> Kuchařka -> Strava a Kardio
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Goldee


PříspěvekZaslal: pá únor 27, 2015 9:55 pm    Předmět: Strava a Kardio Odpovědět s citátem

Zdravím, Co mám jíst po večerním kardiu? Ať už se jedná o kolo nebo běh. Samozřejmě stravu držím. Kardio chci, abych rychleji spálil tuk. Předem děkuji za odpověď. Nevěděl jsem kam to napsat, tak snad píšu správně :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: pá únor 27, 2015 11:27 pm    Předmět: Re: Strava a Kardio Odpovědět s citátem

Goldee napsal:
Zdravím, Co mám jíst po večerním kardiu? Ať už se jedná o kolo nebo běh. Samozřejmě stravu držím. Kardio chci, abych rychleji spálil tuk. Předem děkuji za odpověď. Nevěděl jsem kam to napsat, tak snad píšu správně :)


Tuky pálíš především asi 45 minut po ukončení kardia, takže v této době bych nic nejedl. Poté jídlo s co nejméně sacharidy, klidně bez nich.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eSko
Naivka


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 12:01 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Tuky pálí především při kardiu. :) Klasické "steady state" kardio nemá takový EPOC, jako má intenzivní anaerobní aktivita, takže čekat na něco X minut, jak se často doporučuje, není potřeba.

Pokud máš Goldee po ukončení zátěže chuť do jídla, tak si dej jídlo a neomezuj žádné makroživiny, pokud není ketóza tvým cílem (a co se týče složení, tak komplexní sacharidy, libové bílkoviny a nějaké ty vhodné tuky jsou ti určitě známy). Pokud ale hlad a chuť nemáš, tak se najez, až ten hlad bude. Hlavně v první řadě doplň tekutiny, v případě velkého pocení i ionty.
_________________
"Ti, kteří si myslí, že nemají čas na tělesná cvičení, si budou muset dříve či později najít čas pro nemoc." Edward Stanley
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Goldee


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 12:22 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Děkuji moc za odpověď, chtěl jsem vědět co dělám a nedělám správně :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 8:33 am    Předmět: Odpovědět s citátem

eSko napsal:
Tuky pálí především při kardiu. :) Klasické "steady state" kardio nemá takový EPOC, jako má intenzivní anaerobní aktivita, takže čekat na něco X minut, jak se často doporučuje, není potřeba.


Taky dost záleží na délce toho aerobního cvičení ne? Pokud vím, tak prvních 20-30 minut tělo bere energii ze sacharidů (glukóza) a až poté přechází na spalování tuků. A spalování tuků pokračuje samozřejmě i po dokončení aerobky. Pokud je jeho cílen zhubnout, tak nevidím žádný důvod, proč se hned po ukončení najíst a zastavit pálení tuku.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
papaya


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 9:50 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Rage_cz18 napsal:
eSko napsal:
Tuky pálí především při kardiu. :) Klasické "steady state" kardio nemá takový EPOC, jako má intenzivní anaerobní aktivita, takže čekat na něco X minut, jak se často doporučuje, není potřeba.


Taky dost záleží na délce toho aerobního cvičení ne? Pokud vím, tak prvních 20-30 minut tělo bere energii ze sacharidů (glukóza) a až poté přechází na spalování tuků. A spalování tuků pokračuje samozřejmě i po dokončení aerobky. Pokud je jeho cílen zhubnout, tak nevidím žádný důvod, proč se hned po ukončení najíst a zastavit pálení tuku.


To je blbost.. moje "kardio" častokrát ani nemá 20 minut a rozhodně si nemyslím, že by bylo potřeba hodinu běhat na páse :-) 10 sprintů do kopce na max - za 15 minut máš hotovo.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:09 am    Předmět: Odpovědět s citátem

eSko napsal:

To je blbost.. moje "kardio" častokrát ani nemá 20 minut a rozhodně si nemyslím, že by bylo potřeba hodinu běhat na páse :-) 10 sprintů do kopce na max - za 15 minut máš hotovo.


Nebudeme tu snad dávat na stejnou vlnu klasickou aerobku (kolo, běh) s HIITem ne? To je přeci úplně něco jinýho
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sk


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:34 am    Předmět: Odpovědět s citátem

nevim proc by melo probihat zvysene spalovani tuku po ,,klasickem,, kardiu
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eSko
Naivka


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:40 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Rage_cz18 napsal:
eSko napsal:
Tuky pálí především při kardiu. :) Klasické "steady state" kardio nemá takový EPOC, jako má intenzivní anaerobní aktivita, takže čekat na něco X minut, jak se často doporučuje, není potřeba.


Taky dost záleží na délce toho aerobního cvičení ne? Pokud vím, tak prvních 20-30 minut tělo bere energii ze sacharidů (glukóza) a až poté přechází na spalování tuků. A spalování tuků pokračuje samozřejmě i po dokončení aerobky. Pokud je jeho cílen zhubnout, tak nevidím žádný důvod, proč se hned po ukončení najíst a zastavit pálení tuku.


Určitě záleží, ale délku své aerobky zakladatel nezmiňuje, proto jsem radil obecně. Tělo spaluje první minuty větší podíl sacharidů, než MK, tento poměr se ale postupem času (uvádí se po cca 20 minutách, ale u každého to je jiné) mění ve výrazný prospěch MK. Nicméně glukóza se využívá neustále, ta je pro vytrvalostní výkon stejně důležitá, jako pro výkony intenzivní. A jak jsem podotýkal, EPOC po aerobce není takový, aby člověk musel kvůli němu nutně třeba hladovět. Na tom, zda se nají hned, nebo nenají, úspěch nezávisí. Takže je to na něm, ale já bych raději dříve regeneroval, než čekal na dopálení nepodstatného množství kalorií. U HIIT je to zcela něco jiného, tam je EPOC velmi výrazný a spalování je na vyšší úrovni (myslím že v jedné studii zjistili, že se spálí v klidových podmínkách o cca 200 kcal/den navíc po absolvování HIIT), což je odraz anaerobního produkce energie. Navíc tam ani člověk spíše na jídlo nemá chuť, protože GIT není řádně prokrvený a všechna krev koluje mohutně svalech a srkze kardiorespirační aparát. To ví ale asi každý, kdo zkoušel pravý HIIT třeba na wingatu (osobně jsem zkoušel i sprinty do kopce, viz papaya, ale tzv. Wingate test, co dělají i hokejisty, to je teprve masakr... vřele doporučuju pro masochisty :))

papaya: Není kardio, jako kardio. My tu teď řešíme aerobku, nikoliv anaerobní krytí energie, což je případ HIIT (např. tvé sprinty do kopce na max).
_________________
"Ti, kteří si myslí, že nemají čas na tělesná cvičení, si budou muset dříve či později najít čas pro nemoc." Edward Stanley
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:45 am    Předmět: Odpovědět s citátem

sk napsal:
nevim proc by melo probihat zvysene spalovani tuku po ,,klasickem,, kardiu


Kdo tady mluví o zvýšeném spalování? Při normálním kardiu, jako je jízda na kole nebo běh, se prostě tuk začíná pálit až po vyčerpání zásob glykogenu, což nastává asi po 20 minutách. Do té doby prostě tuk nespaluješ, až po této době tělo sáhne do tukových zásob. Výjimka je cvičení na lačno, nebo pokud omezuješ před samotným kardiem sacharidy.

Intervalový trénink = HIIT je postaven na jiném principu než kardio s konzistentní intenzitou.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:54 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Esko, s tím co jsi napsal souhlasím. Jen mi přijde škoda se ihned po dané aktivitě najíst a ihned tím ukončit pálení tuků, které ještě stále probíhá. Raději bych si tu aktivitu načasoval tak, abych si to jídlo po něm dal s rozestupem třeba 45-60 minut. Pokud je tedy hlavním cílem zbavit se tuků. :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sk


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 11:57 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Rage_cz18 napsal:
sk napsal:
nevim proc by melo probihat zvysene spalovani tuku po ,,klasickem,, kardiu


Kdo tady mluví o zvýšeném spalování? Při normálním kardiu, jako je jízda na kole nebo běh, se prostě tuk začíná pálit až po vyčerpání zásob glykogenu, což nastává asi po 20 minutách. Do té doby prostě tuk nespaluješ, až po této době tělo sáhne do tukových zásob. Výjimka je cvičení na lačno, nebo pokud omezuješ před samotným kardiem sacharidy.

Intervalový trénink = HIIT je postaven na jiném principu než kardio s konzistentní intenzitou.


no vycerpani zasob glykogenu po 20min...mozna tak po tydenni hladovce. Jenze pak uz nemuzes ani bezet a sotva se pomalou chuzi dobelhas domu :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rage_cz18


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 12:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

sk napsal:
no vycerpani zasob glykogenu po 20min...mozna tak po tydenni hladovce. Jenze pak uz nemuzes ani bezet a sotva se pomalou chuzi dobelhas domu :)


U někoho 20 minut, u někoho klidně 60 minut, to záleží na vytrénovanosti a intenzitě dané aktivity. Poté začínáš brát energii právě z tukových zásob.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sk


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 12:16 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Rage_cz18 napsal:
sk napsal:
no vycerpani zasob glykogenu po 20min...mozna tak po tydenni hladovce. Jenze pak uz nemuzes ani bezet a sotva se pomalou chuzi dobelhas domu :)


U někoho 20 minut, u někoho klidně 60 minut, to záleží na vytrénovanosti a intenzitě dané aktivity. Poté začínáš brát energii právě z tukových zásob.


Tak to samozrejme neni..nejsi schopny jet ciste na tuky a to ani omylem...ostatne eSko to pise jasne a predstava, ze na tuky jedes az dojdou sachry je mylna. Tuky podporujou sachry a v jakem to je pomeru zalezi na tom, jak rychle a kolik te energie potrebujes ziskat, pripadne genetice, nejakym chem. latkam (vetsinou nezakonnym) a dalsim vecem, ale vzdy potrebujes sachry

Samozrejme muzes vycerpat sachry po 20minutach, ale pak nebudes schopny pokracovat v zadnem sportovnim vykonu = ani kardiu

edit: uvedom si, ze cukry a tuky ikdyz slouzi jako zdroje energie, tak ten ukol plni rozdilne a nejsou 100% zamenitelne


Naposledy upravil sk dne so únor 28, 2015 12:54 pm, celkově upraveno 1 krát
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Draper


PříspěvekZaslal: so únor 28, 2015 12:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

To jsou takovy strasne obecny zastaraly teorie, ktere ovsem v praxi casto funguji uplne jinak.

Pokud se jedna o low intensity cardio, delal bych ho zasadne na lacno nebo po treninku a nebo s hodne dlouhym odsupem od posledniho jidla, pak je pravdepodobnost, ze telo rychleji prejde na spalovani tuku. Jinak nema skoro zadny smysl. Po takovem kardiu bych s jidlem klidne i hodinu pockal. Pokud se jedna high intensity, tam spalujes hlavne po treninku tzv. after burn a celkove ma priznivejsi vliv pro zrychleni metabolizmu.. Podle me nejucinnejsi ovsem i nejkatabolictejsi a hodne energii ubirajii je HISS high intensity steady state, coz ja preferuji, ale vzdy na tom ztracim dost svalu, zaroven ale spaluju i hodne tuku a nemusim u toho prakticky vubec dietit.
_________________
CIZOPASNIK: Drapere, ty nejsi divnej, ty jsi z jiny galaxie a mam podezreni, ze te odtamtud vyhnali, protoze jsi byl divnej i na meritka mimozemstanu
http://mismasfitness.cz/
Nejlepsi trenink na svete? HPM - hlavne poradne makat!! (hovnival)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Strava a Kardio Jdi na stránku 1, 2  Další
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


  
 www.ronnie.cz       ronnie.cz/forum