Jaký vitamin C ?


Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Jaký vitamin C ?  Úvodní stránka -> Výživa a suplementace -> Jaký vitamin C ?
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vokeš


PříspěvekZaslal: ne listopad 18, 2018 1:32 pm    Předmět: Jaký vitamin C ? Odpovědět s citátem

Zdar, jen v rychlosti, jsem furt nachcípaný tak si chci koupit Cčko, chci se zeptat, které je nejlepší ? Díval jsem se a jsou v tabletách s postupným uvolňováním nebo v prášku (ten vyhází lépe). Je nějaký rozdíl v kvalitě mezi normálním a tím s postupným uvolňováním ? Dík
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cocman


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 7:21 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Lipozomalni vit C
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IronAndrew


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 12:00 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak je tam napsáno kyselina askorbová tak to není vitamín c ale kyselina askorbová a nějaké postupné uvolňování to nezachrání.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Study


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 2:10 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Cože???? A jaký je teda rozdíl mezi kyselinou askorbovou a vitamínem C?
_________________
Chce to čas...

https://www.instagram.com/studynkapetr/
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Big Muscle


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 3:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Study napsal:
Cože???? A jaký je teda rozdíl mezi kyselinou askorbovou a vitamínem C?

Žádnej. To je jenom teď v módě tvrdit, že je to něco jiného
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spazik


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 4:34 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Citron... :-)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IronAndrew


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 5:10 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Kyselina askorbová se vyrábí z kukuřičnýho škrobu a je tam dalších X postupu než dostaneš výsledný produkt a to je věc co můžeš vylejt do kanálu. Chemický patok takže klidně se askorbovkou ládujte. Ale její účinky jsou k hovnu 100 mg vitamínů c z přírodního zdroje udělá víc než 1000mg askorbovky.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spazik


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 9:14 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

IronAndrew napsal:
Kyselina askorbová se vyrábí z kukuřičnýho škrobu a je tam dalších X postupu než dostaneš výsledný produkt a to je věc co můžeš vylejt do kanálu. Chemický patok takže klidně se askorbovkou ládujte. Ale její účinky jsou k hovnu 100 mg vitamínů c z přírodního zdroje udělá víc než 1000mg askorbovky.

A ty si chemik nebo podle čeho tak soudíš? Že je nějaká látka syntetizovaná v laboratoři ještě neznamená, že je horší nebo jiná než stejná látka přírodní.
(to že je lepší si vzít pomeranč než tabletu Vit.C je asi každému jasné, ale to asi spíš kvůli dalším látkám, které v něm jsou)

Protože podle mě tohle tvrzení je někde na úrovni:
Penicilin v tabletě je chemická sračka, co se se vyrábí ve farm. fabrice z plísně různými chemickými postupy.

Nechte si radši doma zplesnivět chleba, ta plíseň bude přírodní => lepší a účinnější...

Nejsem teda chemik, ale podle mě Vitamin C = kyselina askorbová - synonyma. Podobně jako kalcium = vápník.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IronAndrew


PříspěvekZaslal: po listopad 19, 2018 10:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No tak napsal jsem to sice jako kretén takže teď tu jdu opravit konečně mám čas.. pokud tu mluvíme o vyráběné kyselině askorbové syntetické z kukuřičného cukru. Tak výsledný efekt je prostě v porovnání získání vitamínů c z přírodního zdroje úplně jinde.. i jak si tu napsal ten citron tak lepší volba než ráno šoupnout tabletku "Cčka"

Samotná synteticky vyráběná askorbová kyselina je prostě jen takový balast.. nevím jaký teď použít příklad.. když získáš Cčko z přírodního zdroje v podobě například šípků, paprik i třeba toho citronu ač ten ho nemá tolik.. tak krom Cčka získáš mraky dalších věcí, který fungují spolu s Cčkem a který mají ten celkový vliv na ty věci co od Cčka chceš - imunita, zdravý zuby kosti bla bla..

Sám na sobě mám vyzkoušený, žral jsem Cčko 4x 250mg denně.. v podobě askorbovky, ale měl jsem k tomu nekvalitní multivitamín co obsahoval B spektrum po 5mg nekvalitní formu vitamínu D, 7mg zinku ani nevím v jaké formě a ještě jsem měl omega 3ku. Ovoce jsem v té době dával minimálně rozhodně né denně a stravu jsem měl víeméně rýže/maso bez zeleniny protože jsem do sebe nějak víc dostat nemohl ani jsem nedával nic.. paradoxně když jsem trošku zabral v tréninku, pak jsem někdy lítal z tepla do zimy v práci.. nebo se zpotil venku tak hned nachlazení problémy..

Potom jsem si trošku víc nastudoval zajímal se a začal na sobě zkoušet. Koupil jsem kvalitní mulťák, zinek, hořčík.. a imunita se zlepšila najednou se nějak nedělo, že bych nachladl atd.. pak se, ale začalo malinko jebat počasí, já přitlačil dost na tréninkách zvýšil intezitu i objem takže si toho tělo vzalo víc než dostalo a začalo se to projevit tím, že občas támhle rýmička kašílek, škrábání v krku atd.. tak jsem si dal oraz, protože mi stejně končila objemovka a těžšími tréninky jsem se jen připravoval na další fázi a šel jsem trošku do redukce, takže víceméně pro mě to znamenalo bez rýže, a objem jídla jsem vyměnil za zeleninu, denně mám ovoce.. pořád stejně trénuji s tím, že mám daleko víc tréninkových jednotek než v té době kdy jsem se cpal rejží. Takže tělu dávám víc zabrat.. co se týká Cčka.. jsem na 100mg z multivitamínu a co jse mtak počítal tak denně zhruba na 80-120mg ze stravy.. tedy z přírodní formy. A už 3 měsíce jsem nebyl nachlazený i přes to, že dokud teď nezačalo sněžit tak jsem chodil venku kraťasy tričko takový ty rizikový věci jako s mokrými vlasy ven atd atd..

z toho usuzuji, že vitamín C v podobě kyseliny askorbové samostatně je vlastně k ničemu, nic z něj nedostaneš.. ovšem pokud je tam v průměru alespoň těch 100mg z přírodního zdroje s veškerými věcmi co to obsahuje kolem.. tak potom to má vliv na imunitu a všechno tohle ostatní a tí pádem si myslím, že je úplně zbytečný Cčko suplementovat.. neudělá ti to takový zázraky, jako když se zaměříš na stravu.. a to zastávám názor, že sportovec ze stravy nezíská vše potřebné, ale u toho Cčka to vidím jinak..

Jasně není to žádná studie, mám pouze jeden příklad na sobě, nedělal jsem studii na 1000 lidech, kterým bych denně dával 1000mg askorbovky samotný vs, 200 z přírodních zdrojů a vystavil je stejným podmínkám atd.. a třeba se úplně pletu je to možný, ale z mé vlastní dedukce mi příjde samotná suplementace syntetické askorbovky zcela zbytečná..



Takže pro tazatele řešení.. utratit peníze za samotnou askorbovou kyselinu vs nekoupit si askorbovou kyselinu a za ušetřené peníze si připlatit za kvalitnější multivitamín a Cčko prostě neřešit..

Prodávají se i nějaké suplementy s přírodním vitamínem C, ale víceméně se na to koukám malinko pochybně protože jsou cenově třeba na 30 dnů 30 tablet za 700.. to už upřímně radši investuji do toho ovoce, který mě vyjde levněji a má toho daleko víc.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajinaa


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 1:02 am    Předmět: Re: Jaký vitamin C ? Odpovědět s citátem

Vokeš napsal:
Zdar, jen v rychlosti, jsem furt nachcípaný tak si chci koupit Cčko, chci se zeptat, které je nejlepší ? Díval jsem se a jsou v tabletách s postupným uvolňováním nebo v prášku (ten vyhází lépe). Je nějaký rozdíl v kvalitě mezi normálním a tím s postupným uvolňováním ? Dík


Ahoj, raději bych volil ten v prášku a suplementoval ho na etapy, aby jsi ho využil. DDD u vitaminu C je zhruba 80mg, což je vztaženo na průměrnou osobu, u sportovců bude fajn zvýšit dávku na 2-5násobek (už třeba i kvůli vysokému oxidativnímu stresu), ale brát ho postupně. Pokud si ho vezmeš moc najednou, tak se to zbytečně vyloučí močí i s penězi :-) Když už vitamin C suplementuješ, tak společně s jídlem, ne nalačno, aby se vitamin C co nejvíc zužitkoval a vstřebal. Nejlepší je ale samozřejmě přijímat C z běžné stravy (červená paprika, rakytník, šípky, brambory, zelí, brokolice, citrusové plody, lesní ovoce...), i když obsah vitaminů a minerálů v potravinách klesá, ale pořád není zanedbatelný. Případně zkombinovat zdroj z běžné stravy a suplementy, pokud nedostačuje běžná strava. Céčko je současně i skvělý antioxidant. Pro správnou imunitu je ale dle mě lepší, když máš pokrytou potřebu všech vitaminů a minerálů, nejen C, i když ten je na imunitu nejdůležitější. Tablety s postupným uvolňováním nevím, do jaké míry jsou jen reklamou a nakolik skutečně fungují (nenarazil jsem nikde na nějakou objektivní studii, která by to zkoumala) - jelikož je céčko rozpustné ve vodě a neukládá se do zásoby, volil bych raději běžné potraviny v kombinaci s práškovým suplementem a doplňoval průběžně během dne.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fangorn


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 8:58 am    Předmět: Odpovědět s citátem

IronAndrew napsal:
No tak napsal jsem to sice jako kretén takže teď tu jdu opravit konečně mám čas..


Shodnu se s tebou v nazoru, ze brat extra vitamin C je asi k nicemu. Tvoje zkusenost s pocitove lepsi imunitou muze byt dusledek otuzovani - taky to nemam podlozeny studiemi, ale na posileni imunity asi moc lepsich prostredku neni.

Nicmene to nic nemeni na tom, ze vitamin C == kyselina askorbova. Neni zadnych vic druhu, nelisi se podle zdroje, jde o jednu latku s presne danym chemickym vzorcem.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IronAndrew


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 9:48 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Otuzovani na tu samotnou imunitu není já chodím málo oblečený furt vlastně necítím z toho žádný výhody krom toho že se venku nepotim protože jinak se potim jak draper na rotopedu. Věřím spíše v ten hořčík a zinek a ovoce zelenina.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spazik


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 11:01 am    Předmět: Odpovědět s citátem

NJ já myslím že obecně posuzovat účinnost vitaminů je prakticky skoro nemožné... (v nelaboratorních podmínkách).

Protože i pozorování typu:
- jednu zimu jsem jedl tablety a byl jsem nemocný
- druhou zimu jsem jedl pomeranče a nebyl nemocný

Nemá zrovna velkou hodnotu, protože tam je tisíc dalších proměnných než jen zdroj Vit. C.

Ale to že je lepší mít pestrou stravu než jíst jen kuře s rýží a tablety je asi jasné... :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IronAndrew


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 11:26 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Spazik napsal:
NJ já myslím že obecně posuzovat účinnost vitaminů je prakticky skoro nemožné... (v nelaboratorních podmínkách).

Protože i pozorování typu:
- jednu zimu jsem jedl tablety a byl jsem nemocný
- druhou zimu jsem jedl pomeranče a nebyl nemocný

Nemá zrovna velkou hodnotu, protože tam je tisíc dalších proměnných než jen zdroj Vit. C.

Ale to že je lepší mít pestrou stravu než jíst jen kuře s rýží a tablety je asi jasné... :)


souhlasím můžeme jen věřit referencím co a jak funguje poznáš jen když tvrdě hodně tvrdě trénuješ, potažmo v kulturistické dietě..

kuře jsem nejedl!! :D normálně jsem zhruba na 150-200g sacharidů na čemž mi to jde i tak dost do tuků.. a zdroje většinou sachrů jsou brambory, sladkosti zeleninu nepočítám.. a jel jsem tehdy silově objemovou přípravu takže jsem byl co se týká sachrů asi na 500vce takže jsem věřil v rýži a nemohl jsem se do toho cpát zeleninou protože nebylo místo.. své výsledky jsem udělal, tréninky jsem uregeneroval, ale dostal jsem se pak asi k malinkému přetrénování no..
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Big Muscle


PříspěvekZaslal: út listopad 20, 2018 11:50 am    Předmět: Odpovědět s citátem

IronAndrew napsal:
když získáš Cčko z přírodního zdroje v podobě například šípků, paprik i třeba toho citronu ač ten ho nemá tolik.. tak krom Cčka získáš mraky dalších věcí, který fungují spolu s Cčkem a který mají ten celkový vliv na ty věci co od Cčka chceš - imunita, zdravý zuby kosti bla bla..


Tohle tvrzení je sice na jednu stranu pravda, ale mě spíš zaráží to, proč se toto zmiňuje pouze u Céčka, když argument "z přírodního zdroje kromě látky X získáš i spoustu dalších látek" by se dal téměř bez výjimky aplikovat na každou látku - ať už na ostatní vitamíny, minerály, nebo třeba i aminokyseliny a bílkoviny. Proto mě osobně přijde pouze jako takový aktuální trend, že někdo řekl, že "syntetický vitamín C je špatný" a ostatní to jenom opakují.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Jaký vitamin C ? Jdi na stránku 1, 2  Další
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru