Rostlinné bílkoviny

Jdi na stránku 1, 2, 3  Další

odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Rostlinné bílkoviny  Úvodní stránka -> Výživa a suplementace -> Rostlinné bílkoviny
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
blikk

PříspěvekZaslal: st březen 20, 2013 2:53 pm    Předmět: Rostlinné bílkoviny Odpovědět s citátem

Ahoj,

nejsem na tohle odborník tak bych se vás rád zeptal na pár věcí, které mi nejsou jasné ohledně bílkovin rostlinného původu.
Chápu, že nejsou zdaleka tak využitelné a co jsem se tady tak dočetl, je to cca 5x méně hodnotné.
Zajímalo by mě ale, jestli mezi jednotlivými rostlinnými je vzájemně nějaký rozdíl, jestli například je nějaký rozdíl mezi bílkovinami ze sóji, z luštěnin, z tofu apod. Nebo jestli je to všechno zhruba stejné a stejně kvalitní co se bílkovin a AMK zastoupení týče.
A potom další věc, protože jsem finančně omezený, musím někdy maso nahrazovat právě rostlinnýma. A teď by mě zajímalo, je jasné, že bych jich musel sníst víc, abych vyrovnal klasické z živočišných zdrojů a co jsem tak viděl, počítáte to jako cca 1/5. Pak ale jak je to s počítáním celkové bílkoviny /kg váhy. Vím, že se moc nedoporučuje jíst o moc víc než 2g/kg, hodně to zatěžuje ledviny apod. Takže kdybych ale jedl některé dny v týdnu spíš ty rostlinné, počítá se i tohle jako 5x míň? Totiž ono potom by člověk musel teoreticky sníst 10g/kg (pokud by jiné než rostlinné nejedl), ale zajímá mě, jestli v tomto ohledu je to taky akceptovatelné jíst v 5x vyšším množství.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jir.ka

PříspěvekZaslal: st březen 20, 2013 3:00 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

rostlinne jsou mene hodnotne z toho duvodu, ze nemaji zastoupene cele aminokyselinove spektrum (oproti masu, vejcim..). Kdysi tu nekdo psal, ze napriklad ryze a cocka se skvele doplnuje, ale jestli je to pravda fakt netusim.
blikk

PříspěvekZaslal: st březen 20, 2013 3:06 pm    Předmět: Odpovědět s citátem