|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
člověk
|
Zaslal: út leden 02, 2018 8:11 pm Předmět: |
|
|
@Olejnas: V praxi to takhle funguje, bohužel jen někde.
Samozřejmě, to že nastane XY scénářů, které nejsi schopný fakticky eliminovat je pravda, ale pokud vím že to není +- stable, či chybí funkcionalita která by tam měla být viz. výprodej, akční baličky (zde je to matoucí, jelikož chování desktop/mobile je rozdílné, ikdyž by nemělo), tak bych nešel "s kůží na trh".
Namísto toho, aby to bylo na ostré, tak bych to vystavil na STAGE (+ zařídil bych aby objednávky "proádavaly") a zde hodil link :)
Ale nemyslím to nějak špatně, jenom jsem konstatoval, že mi to příjde jako ošemetné řešení. Toť vše.
|
|
nahoru |
|
|
| | |
jim1282
|
Zaslal: út leden 02, 2018 8:30 pm Předmět: |
|
|
Spazik napsal: | jim1282 napsal: | Já bych raději bral, aby automaticky nenaskakovala. Mobilní verze nemám rád a musím to přepínat:-)
Jinak to ovšem vypadá pěkně. |
No popravdě nevím kdo by chtěl na mobilu koukat na web z roku 2005, číst mikropísmo a zoomovat složitě na každý link :-D (pokud teda nemáš tablet s velkým displejem) |
Na mobilu asi ne, ale na tabletu to bude poměrně hodně uživatelů.
|
|
nahoru |
|
|
člověk
|
Zaslal: út leden 02, 2018 8:33 pm Předmět: |
|
|
Aby se neřeklo, že jen řeším "hlouposti", mám tu tři UI věci:
1) Lze se dostat na konec slideru - lepší by bylo, aby se položky v něm opakovaly viz. obrázek 1
2) Když scrolluji v slideru a né 100% horizontálně tzn. při pohybu prstem do leva jedu zárověn mírně nahoru/dolu (což je normální, když člověk drží telefon v ruce a scrolluje palcem), tak zároveň scrolluji s celou stránkou nahoru/dolu, což je velmi otravné. Takže při horizontálním scrollování slideru bych zakázal vertikální scroll.
3) Když na detailu kliknu na obrázek produktu (je pod ním napsáno "X fotografií" a tečky v počtu X), tak se dostanu na zbytečnou stránku, kde je galerie, zduplikovaný popis produktu a link zpět na detail (viz. obrázek 2). I zde pohyb v galerii je řešen přes redirect. Řešil bych to na detailu takto:
- Slider o jedné položce. Kliknutí na tečku, šipku, či horizontálním posunem prstu by se uživatel v galerii posouval.
- při kliku/dotyku přímo na fotografii by se otevřela v lightboxu s původním rozlišením
|
|
nahoru |
|
|
Ronnie
Administrátor
|
Zaslal: st leden 03, 2018 8:53 am Předmět: |
|
|
člověk napsal: | Osobně nákupuji z telefonu často. Když něco potřebuji koupit, tak si na to najdu čas večer a nechce se mi už sedět u toho PC, kde trávím půlku dne. Takže si lehnu s telefonem a prohlížím/objednávám :)
Jinak mě ani žádná čísla z prodejnosti na mobilních zařízeních nepřekvapují, dělal jsem programátora v oboru eccomerce, takže to mám tak trochu z "první ruky"
Jinak Ronnie, není tak trochu "ošemetné" ladit poměrně základní/důležité věci takto za provozu?
Jednak když to nefunguje korektně, tak v lidech, kteří se snažili nakoupit a něco jim [nefungovalo/nešlo vložit do košíku/nešla založit objednávka/cokoliv jiného] to zanechá trochu "odpor" nakoupit někde, kde mu to nešlo (a ti lidé nevědí, že se jedná o nedokončenou verzi a nesledují tohle fórum).
Další věc je, že by mohlo dojít k nějakému nepěknému kiksu, kdy poškozeným může být jak obchod, tak zákazník.
Opět mluvím z vlastní zkušenosti, jelikož tohle absolutně nefungovalo ani v bývalé firmě kde jsem působil (a byl to jeden z důvodů proč jsem šel pryč), ale měl by fungovat nějaký deploy environment - Dev/Stage/Production |
Je to jak píše Láďa, ten web má základní funkce odladěné, myslím, dost hodně, aby se nestala žádná velká bota. Navíc v prvních dnech spuštění běžel jen pro malou skupinu lidí, na kterých jsem si, aniž by to "chudáci" věděli, testoval, jak se jim tam pohybuje, jak jim to jde nebo nejde a vychytal jsem prvotní chyby.
Až ve chvíli, kdy jsem z toho sám měl pocit, že to je dobré, jsem to pustil lidem více, zase sledoval, co se děje, a teprve až pak jsem to napsal sem do fóra a pustil všem (mezitím i testování s lidmi jeden na jednoho, kdy lidé (kolegové, kamarádi) nakupovali, já jim koukal přes rameno:) a dle jejich reakcí dělal úpravy.
Že tam nejsou postranní funkce jako výprodej nebo některé balíčky, nepříjemnost je, ale nemyslím, že někoho odradí (i když samozřejmě někoho jo, viz třeba dnešní hodně sprostá zpráva, co mi od někoho přišla:).
Klíčové pro mne bylo stihnout (už s odladěnou verzí) začátek ledna, což se nakonec ukázalo, že fakt mělo smysl, protože včera měl obchod největší obrat za extrémně dlouhou dobu a to ještě nejsou lednové výplaty...
Ale zase jak píše Láďa, necochybuju, že to myslíš dobře, ale to, co nyní neběží, jsou drobnosti v porovnání s tím, jaký je to rozdíl mezi stávající, byť chudší mobilní verzí a starou desktopovou spuštěnou na mobilu. Která byla fakt fakt jen pro otrlé. :)
|
|
nahoru |
|
|
Ronnie
Administrátor
|
Zaslal: st leden 03, 2018 8:59 am Předmět: |
|
|
člověk napsal: | Aby se neřeklo, že jen řeším "hlouposti", mám tu tři UI věci:
1) Lze se dostat na konec slideru - lepší by bylo, aby se položky v něm opakovaly viz. obrázek 1
|
Díky, vyřeším.
člověk napsal: | 2) Když scrolluji v slideru a né 100% horizontálně tzn. při pohybu prstem do leva jedu zárověn mírně nahoru/dolu (což je normální, když člověk drží telefon v ruce a scrolluje palcem), tak zároveň scrolluji s celou stránkou nahoru/dolu, což je velmi otravné. Takže při horizontálním scrollování slideru bych zakázal vertikální scroll.
|
Také vyřeším, také mě to zlobí (byť zpočátku nezlobilo, ale už jo:).
člověk napsal: |
3) Když na detailu kliknu na obrázek produktu (je pod ním napsáno "X fotografií" a tečky v počtu X), tak se dostanu na zbytečnou stránku, kde je galerie, zduplikovaný popis produktu a link zpět na detail (viz. obrázek 2). I zde pohyb v galerii je řešen přes redirect. Řešil bych to na detailu takto:
- Slider o jedné položce. Kliknutí na tečku, šipku, či horizontálním posunem prstu by se uživatel v galerii posouval.
- při kliku/dotyku přímo na fotografii by se otevřela v lightboxu s původním rozlišením
|
Máš rozhodně pravdu. To, jak je to teď, je nutnost s ohledem na zachování "stejných stránek" jako má klasický desktopový web. Ta stránka s těmi samostatnými fotkami je totálně zbytečná, i na desktopu, ale bohužel tam historicky byla a teď jsem měl možnost zrušit ji na desktopu a pak tedy nedělat i na mobilu a udělat fotky moderněji posouváním (tak nějak normálně prostě v současnosti), což bylo ale tak časově náročné (upravit starou verzi), že jsem zvolil tenhle mezistav. Vydrží chvíli a sjednotím verze obě.
Ono dost věcí je právě nutný kompromis s ohledem na to, že jsem nechtěl sahat do původní desktopové verze, protože je... no, jak to říct... prostě velmi stará a jakákoliv změna v ní je velmi náročná. Byť někdy se tomu vyhnout nešlo a dělal jsem to, ale kde to šlo, vyhnul jsem se nějakou takovouhle oklikou.
Jinak za všechny připomínky děkuji.
|
|
nahoru |
|
|
Spazik
|
Zaslal: po březen 25, 2019 5:19 pm Předmět: |
|
|
|
|
nahoru |
|
|
Ronnie
Administrátor
|
|
nahoru |
|
|
nimha
|
Zaslal: po červenec 25, 2022 2:40 pm Předmět: |
|
|
Dneska jsem "vysypal kosik" pote, co jsem zjistil, ze byla zrusena jak prodejna na Smichove, tak v Karline. Jen same prodejny v nak. centrech na periferii mesta, kde se ani neda jet na kole. K dovrseni vseho nejde na prodejnach nove objednavku platit kartou ci hotove.
Za me oboje cesta zpet do 90tych let experimentovani, jak ma e-commerce fungovat, nechapu... Ronnie byl celkem odladeny system, ktery mi vyhovoval... :- ( _________________ NitroMethyllHydridA
|
|
nahoru |
|
|
Ronnie
Administrátor
|
|
nahoru |
|
|
Ronnie
Administrátor
|
Zaslal: po srpen 01, 2022 9:37 pm Předmět: |
|
|
nimha napsal: | ...nejde na prodejnach nove objednavku platit kartou ci hotove... |
Na prodejnách už platby za objednávky z e-shopu v hotovosti fungují.
Kartou dnes ještě ne, ale od středy už také ano.
|
|
nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Populární značky:
|