jídelníček



 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - jídelníček  Úvodní stránka -> Výživa a suplementace -> jídelníček
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Amino451


PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 11:16 am    Předmět: jídelníček Odpovědět s citátem

Dobrý den, při mém přečítání všech možných stránek jsem se dočetl, že při nabírání je velmi důležitý jídelníček. Ale jelikož mi je 15 let, tak stále bydlím s rodiči a jsem závislý na tom co mi rodiče připraví k jídlu. Proto je jídelníček téměř nemožný. Proto bych se chtěl zeptat jestli je jídelníček při cvičení až tak nutný, i kdybych bral protein a různé suplementy na pomoc při nabírání.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaťasK


PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 1:11 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, je nutný, má to svojí dost velkou část...Jen nevím, kde je problém v rodičích? Já když jsem začal žít zdravě, tak mi bylo 17 a taky jsem byl u rodičů.... a potřeboval jsem najet na nějakou stravu, tak jsem si jen zjistil co a jak, poprosil mámu, jestli se nedá nakupovat něco jinýho (byla radši, vločky jsou levnější než Snickers a pizzy) a bylo ok...
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
deiw


PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 1:28 pm    Předmět: Re: jídelníček Odpovědět s citátem

Amino451 napsal:
Dobrý den, při mém přečítání všech možných stránek jsem se dočetl, že při nabírání je velmi důležitý jídelníček. Ale jelikož mi je 15 let, tak stále bydlím s rodiči a jsem závislý na tom co mi rodiče připraví k jídlu. Proto je jídelníček téměř nemožný. Proto bych se chtěl zeptat jestli je jídelníček při cvičení až tak nutný, i kdybych bral protein a různé suplementy na pomoc při nabírání.


Co si představuješ pod pojmem "jídelníček"?
Musíš jíst podle nějakého rozpisu napsaného na internetu? Ne.
Musíš přijmout dostatečné množství Bílkovin (zhruba 1,5g na kg tělesné váhy)? Ano.
Musíš být v alespoň mírném nadbytku kalorií? Ano (když pomineme vyjímky jako a) obézní jedince, b) cvičence v prvních 3-6 měsících cvičení, c) cvičence vracející se po pauze).

Nechci se tady moc rozepisovat, abych nakonec zjistil, že ti dávám informace nebo rady, o které nemáš zájem.

Takže pro začátek - ano, jídlo je nezbytnou součástí při cvičení, a s největší pravděpodobností jen na domácích jídlech nepřibereš. Prvních několik měsíců ano. Pak už to bude potřebovat sofistikovanější přístup.

Jsi ochotný si jídlo vážit a počítat, aspoň na měsíc (abys jako začátečník získal aspoň hrubý přehled kolik jaké jídlo čeho obsahuje)? Druhý přístup je prostě se jen vážit a sledovat v zrcadle, ale u tam je u začátečníka velký prostor k chybám.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chadzi


PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 1:35 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Není nutné mít konkrétní jídelníček...a už vůbec ne, pokud cvičíš pro sebe a chceš jen vypadat líp než dnešní průměrní kluci. Stačí si hlídat příjem a jíst kvalitní potraviny. Příjem si jednoduše pohlídáš tak, že pokud nebudeš přibírat, tak na jídle přidáš a pokud budeš přibírat moc tuku, tak ubereš. Takže pořádně cvič a jez dostatek kvalitních potravin. Hlavně to chce trpělivost a nečekat hned zázraky.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spazik


PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 4:33 pm    Předmět: Re: jídelníček Odpovědět s citátem

Amino451 napsal:
Dobrý den, při mém přečítání všech možných stránek jsem se dočetl, že při nabírání je velmi důležitý jídelníček. Ale jelikož mi je 15 let, tak stále bydlím s rodiči a jsem závislý na tom co mi rodiče připraví k jídlu. Proto je jídelníček téměř nemožný. Proto bych se chtěl zeptat jestli je jídelníček při cvičení až tak nutný, i kdybych bral protein a různé suplementy na pomoc při nabírání.

Se suplementy se zatím moc netrap. Hlavně makej a trénuj.

V 15 letech už ti snad máma neříká co máš jíst a co ne. Vejce si snad umíš už vařit sám, ne?

Obecně se snaž jíst hlavně kvalitní jídlo (brambory, těstoviny, rýži jako zdroje sacharidů a maso, vejce, mléčné výrobky jako zdroj proteinu).
Jestli tvoje mám vaří, tím líp. Pokud je líná a jíte nějaké polotvary, tak se nauč vařit sám. Uvařit vejce, špagety nebo hodit na pánev kousek masa není tak složité ;-)

V 15 letech budeš mít asi ještě docela rychlý metabolismus, takže jestli dost sportuješ, jez všechno a hodně :-D

Až budeš cvičit rok, dva, tři a budeš mít nějaké peníze navíc, můžeš se začít zajímat o nějaké suplementy :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amino451


PříspěvekZaslal: pá duben 19, 2019 9:22 pm    Předmět: Re: jídelníček Odpovědět s citátem

citace:
Se suplementy se zatím moc netrap. Hlavně makej a trénuj.

V 15 letech už ti snad máma neříká co máš jíst a co ne. Vejce si snad umíš už vařit sám, ne?

Obecně se snaž jíst hlavně kvalitní jídlo (brambory, těstoviny, rýži jako zdroje sacharidů a maso, vejce, mléčné výrobky jako zdroj proteinu).
Jestli tvoje mám vaří, tím líp. Pokud je líná a jíte nějaké polotvary, tak se nauč vařit sám. Uvařit vejce, špagety nebo hodit na pánev kousek masa není tak složité ;-)

V 15 letech budeš mít asi ještě docela rychlý metabolismus, takže jestli dost sportuješ, jez všechno a hodně :-D

Až budeš cvičit rok, dva, tři a budeš mít nějaké peníze navíc, můžeš se začít zajímat o nějaké suplementy :)


Dobře, děkuji za rady. Takže se zatím nemám zatěžovat s nějakým přesným jídelníčkem a vážením jídla?

Často se musím nutit abych nejedl nějaké sladkosti a takové věci, ale teď když jsi napsal, že mám jíst všechno a hodně, tak si nejsem jistý, jestli to u mě, jako ektomorfa nějak hodně vadí.

Když musím makat, tak si pod tím představím chodit každý den běhat, být minimálně 2 hodiny v posilovně a jíst jenom ovesné vločky a kuřecí maso s rýží, ale jak jsem se dočetl ve článcích při nabírání je důležité nemít žádné kardio a jíst často, tak je to pro mě takové nudné si na chvíli dojít do posilovny a zbytek dne být doma a jíst.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spazik


PříspěvekZaslal: st duben 24, 2019 2:06 pm    Předmět: Re: jídelníček Odpovědět s citátem

Amino451 napsal:


Dobře, děkuji za rady. Takže se zatím nemám zatěžovat s nějakým přesným jídelníčkem a vážením jídla?

Často se musím nutit abych nejedl nějaké sladkosti a takové věci, ale teď když jsi napsal, že mám jíst všechno a hodně, tak si nejsem jistý, jestli to u mě, jako ektomorfa nějak hodně vadí.

Když musím makat, tak si pod tím představím chodit každý den běhat, být minimálně 2 hodiny v posilovně a jíst jenom ovesné vločky a kuřecí maso s rýží, ale jak jsem se dočetl ve článcích při nabírání je důležité nemít žádné kardio a jíst často, tak je to pro mě takové nudné si na chvíli dojít do posilovny a zbytek dne být doma a jíst.


Vzhledem k tomu že ti je 15 a si ektomorf, nemusíš se řídit nějakými jídleníčky kulturistů, kde jedí jenom kuře a rýži.

Pokud chceš nabrat, si dáš jednou občas nějaké sladkosti, tak to nebude na škodu, spíš naopak.

Snaž se držet pravidla 80:20 - 80% kvalitní jídlo, 20% co chceš.

A omezovat se ve sportu, protože chceš přibrat je podle mě kravina. Jo - pokud budeš denně dělat 2 hodiny kardia tak asi moc nenabereš, resp. musel by si fakt hodně jíst. Ale chodit jen do posilovny a pak sedět doma na zadku a furtovat se není podle mě moc dobrá cesta pro 15 letého kluka... :)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - jídelníček
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru