|
|
|
| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
| Autor |
Zpráva |
Wojtkingson

|
Zaslal: út únor 02, 2016 10:45 pm Předmět: Sacharidy vs cukry |
|
|
Mám menší dotaz, snažím se držet stravu atd a všiml jsem si na kalorických tabulkách, že na mě vyskočilo okno, kde je rozepsán denní příjem sacharidů a cukrů (převážně z ovoce). V mém případě je to cca 5:1 Sacharidy vs cukry, nicméně u přítelkyně to je 2:1. Může to být nějaký problém, že velká část denního příjmu sacharidů je tvořena cukry (převážně z ovoce)?
Jaký je rozdíl, přijmuli sacharid z vloček nebo cukr z ovoce? A jaký by měl být ideální poměr? Nepředpokládám, že ovoce je škodlivé... _________________ The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow
|
|
| nahoru |
|
 |
| |  |
Endo
|
Zaslal: st únor 03, 2016 7:47 am Předmět: |
|
|
Podľa mňa ak splní denný príjem kalórii, tak v tom problém nebude. Niesom síce žiadny odborník na výživu ale aj komplexné sacharidy sa v tele musia najskôr rozštiepiť na jednoduché až tak ich telo využije. Takže rozdiel by mal byť hlavne v rýchlosti trávenia, teda výške glykemického indexu a následnému rýchlejšiemu/pomalšiemu zvýšeniu inzulínu. A ak to nerobí problém jej, že nepociťuje pri takomto príjme väčší hlad tak je to OK.
Ten ideálny pomer by ale zaujímal aj mňa. Otvoril som svoje kalorické tabuľky a ja tam mám v bežný tréningový deň pomer 9:1.
|
|
| nahoru |
|
 |
Makuška

|
Zaslal: st únor 03, 2016 8:38 am Předmět: |
|
|
Mě vychází 3:1 v tréninkové dny a 6:1 v netréninkové dny (sacharidy vs. cukry) a to já osobně ovoce téměř nejím. Jak jsem zjistila i v cottage sýru je skoro 7g cukru, v rajčatech jsou cukry.... člověk se tomu asi úplně nevyhne.
Rozdíl v sacharidu z vloček a v cukru z ovoce je polysacharid vs. monosacharid a tím v délce trávení jak psal Endo. Z ovoce je zkrátka rychlá energie a doplnění jednoduchých sacharidů - viz např. banán těsně před tréninkem, z vloček je to pomalá energie trávená dlouho bez pocitu hladu.