Ahoj, je mi 12 let a rád bych začal s nějakým cvičením na úrovni, kdy už začnu určité věci řešit (bílkoviny,
sacharidy, tuk, kalorie a samozřejmě trénink), ale vůbec nevím jak s tím začít. Mám 165 cm, 62 kg (zhubl jsem a zároveň jsem o něco povyrostl), ze své stravy jsem vyloučil blbosti jako jsou slazené nápoje (sem tam si dám štávu nebo minerálku, ale jinak piji hlavně čaj, pil jsem vodu ale to jsem nevydržel déle jak dva týdny), ale to je momentálně od věci, takže k věci :D
Potřebuji nejlépe zhubnout ještě nějakej tuk (když zatnu biceps nebo břicho, tak tam něco mám, ale chce to víc) a mezitím zároveň nabírat svalovou hmotu, nevím jestli to jde, všude to bylo jinde řečeno, někde jsem napsal že u začátečníku se to dá, ale raději se zeptám tu.
Zatím pouze cvičím doma (kliky, takový jednoduchý kruhový tréninky => dřepy, tricepsové kliky, sed u zdi a takový) nebo venku (na hrazdách, shyby, dipy.. nic moc víc cvičit na tom nejde) a ještě každý den jezdím na kole.
Všechno tohle je super, ale problém je v tom že jestli chci mít nějaký výsledky, tak si musím počítat kalorie držet jídelníček, ale teď co s tím když mi vaří máma a kalorie nějakého guláše od babičky opravdu neznám, takže nevím co s tím a proto se chci zeptat jestli by mi někdo nedoporučil nějaký vhodný jídelníček (hlavně teda snídani, svačiny, rozdělení a večeři, ten oběd bohužel neovlivním).
Potom bych se chtěl zeptat něco ohledně tich suplementů, protože nevím co si mám zvolit (jestli vůbec) právě díky tomu, že nevím počet určitých složek v každém jídle co s ním ("guláš od babičky"), takže neznám optimální dávku a ani nevím jaký suplement bych si měl koupit, jestli
protein nebo grainer či
kreatin, nebo vše zmíněné kombinovat.
A ještě bych potřeboval nějak poradit ohledně toho tréninku, protože zatím nic nenapadá, jdu tam s kamarádem který již nějakou dobu cvičí (on je dospělý) a jde to na něm vidět, tak snad dostanu nějakou radu.