Další pc trapnej dotaz...


Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 125, 126, 127
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Další pc trapnej dotaz...  Úvodní stránka -> Na smazání... -> Další pc trapnej dotaz...
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
70mMyW!53


PříspěvekZaslal: ne červenec 25, 2021 4:26 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

mám problém, s kterým si nevím rady. Mám monitor Samsung Odyssey G7 32 palců. Jde o defekt jménem Inverse ghosting/overshoot, tedy jev který vypadá jakoby bílá záře za pohybujícími se objekty (viz. odkaz na reddit.com pod textem), který tento monitor má i bez zaplého FreeSync, kde ať jsem v jakémkoli rozpětí frameratu, je tento defekt minimální.Já obyvykle používám FPS limiter přímo v Adrenaline software (Radeon software), kdy hávám s FPS lockem 1 FPS po limitem frekvenc monitoru, tedy v případě 240 HZ mám zámek na 239 FPS- Zjistil sem že pokud framy dosahují této hodnoty, resp. GPU, pak je inverse ghosting minimální při zaplém FreeSync. Jenže čím méně FPS dosáhne grafická karta, tím je inverse ghosting větší, takže když hraju např. na 100-120 FPS, je tento defekt extrémní, jako v odkaze na videu a hra je tak prakticky nehratelná, opravdu to překáží a otravuje vidět třeba za postavami, spíše kolem postav nebo objektů bílou záři (i při hodnotě 200 FPS při 240 HZ je defekt dost viditelný, opravdu až od cca 220-240 FPS je minimální a prakticky neviditelný, pokud se na něj nesoustrředím.
Je tu sice řešení a to zapnout funkci VRR (variable refresh rate) v OSD monitoru, která vrátí inverse ghostin na tu stabilní minimální hodnotu jako bez FreeSync, jenže zas nastupuje další jiný defekt, a to microstuttering a také to že zkrátka FreeSync nejede jak má (jako bez VRR)-nůž po másle, pocitově je to jakobych hrál bez FreeSync (u některých her je to jakobych hrál na 144 HZ místo 244 HZ). VRR dělá FreeSync trhající se a nehladký.
Tohle vím i z reddit.com, že plno dalších majitelů G7 to mají stejné a to mám poslední firmware 1010.3
Zkoušel sem už nemožné různými úpravami jak v Radeon software, nastavením monitoru nebo s CRU utility kde sem zkoušel měnit rozsah a hodnoty rozsahu FreeSync,nebo přetaktovat monitor, ale buď mám extrémní inverse ghosting (obvykle od 100 - 200 FPS) nebo stuttering.
Podařilo se mi dosáhnout toho, že jsem měl na půl Inverse ghostinga na půl stuttering, kdy sem pokud si dobře pamatuju měl nastavený rozsah FreeSync na 240 a frekvenci monitoru na 240.495 přes CRU (custom resolution utility), jen proto, že buď OS,GPU nebo monitor hodnotu 240.500 zaokrouhluje na 241, kde už je stuttering. Ale na 240 už je zas inverse ghosting. Takže sem to asi nějak zmátl, tak to zkrátka systém nějak bral jako něco mezi a dostal sem obojí, tedy o něco menší inverse ghosting, ale s trháním (nehladkostí).
Pokud monitor přetaktuju na 250 hz a zvýším rozsah FreeSync na 250, tak je inverse ghosting dokonce i když dosáhnu snímky za sekundu do 250 fps, což u defaultu 240hz/240fps není (overshoot je minimální). Pokud nastavím rozsah FreeSync pod hodnotu frekvence monitoru byť jen o 1 jednotku, inverse ghosting/overshoot zmizí ale nastupuje opět trhání obrazu... atd.
Tohle jsem u monitoru za 17-18 tisíc nečekal že budu řešit. Funkce VRR sice inverse ghosting vyhladí/vrátí na defaultní hodnotu monitoru, takovou jakou má bez aktivovaného FreeSync, ale přichází trhání-nehladkost-stuttering, i když překvapivě u některých her ne tak velký jako když sem si hrál s CRU utility. V některých hrách sem ani nepoznal rozdíl (Borderlands 1), ale u některých to bylo daleko horší (Borderlans : Presequel, Aliens: Colonial Marines,..). VRR funkce zkrátka změní chování FreeSync, není tak hladké a u některých her pomalejší pocitově, jak sem již zmiňoval. Je to pak poznat při pohybu myší a míření celkem razantně.
Dokonce sem i předčasně s nadějí, že je to třeba slabou GPU ( v té době RX 570), koupil RX 6700 XT za 18 tisíc, naformátoval SDD, udělal fresh-instal OS, aktualizoval všechny ovladače,včetně OS, ale ať nastavuju Radeon software, OSD monitoru a kde koli a cokoli, je to pořád ten stejný problém. Zkoušel sem i různé verze ovladače GPU.
Ale grafickou kartou nebo HW to skutečně není, neboť jiní uživatelé na reddit.com s úplně stejným problémem píší v kontextu G-sync a nvidie.
Mám verzi firmwaru 1010.3, který je od doby, kdy sem monitor před cca měsícem zakoupil, ale flashnout starší firmware mi monitor zamítá, zkoušel sem tak proto, že by údajně inverse ghosting něměl u starších firmwarů než je verze 1009.3 být přítomen. Ale tohle nemám možnosti si ověřit vzhledem k tomu že monitor downgrade firmwaru neumožňuje, ale tady na videu typek v dobe kdy cca monitor vyšel, tedy jistě se starým firmwarem žádný defekt při zaplém G-sync nemá : G-SYNC ON Vs OFF Samsung Odyssey G7 - Doom Eternal - On Screen Gameplay - YouTube
Nevím jestli to má nějakou spojitost s Flickeringem (blikáním), které se snažili právě firmwarem 1009.3 skrze VRR opravit, ale já žádný flickering nemám ani se zaplou funkcí VRR, protože vím že stačí frameratem zůstávat v rozmezí hodnoty FreeSync (tedy defaultně od 60-240hz), paradoxně přesně naopak oproti Inverse ghostingu, kde napak tím že v rozsahu FreeSync snímky za sekundu zůstávám, je přítomný tenhle nepříjemný overshoot/inverse ghosting.
odkazy na zmiňovaný problém:
http://www.reddit.com/.../samsung_odyssey_g7.../
http://www.reddit.com/.../samsung_g7_massive_overshoot.../
Jestli je tu někdo kdo tento monitor má se starým firmwarem a tento defekt opravdu nemá, monitor koupím
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
70mMyW!53


PříspěvekZaslal: út prosinec 07, 2021 11:57 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaky nazor mate na zakriveni u monitoru? Jake by melo byt a tak? Chapu ze u ultrawide monitoru jako G9 Neo je to nezbytne ale jak moc realisticke to je? Ja mam G7 Odyssey 32 inch a vzhledem k tomu ze je to na me uz mala uhlopricka a sedim vicemene nalepeny xichtem na nem, mel sem vedle nej i rovny 32 inch Predator XB323U GX tak pozoruji oproti 'flat' monitoru ze cim bliz sedim tim vetsi vyhody ma, vzhledem k tomu ze moje periferni videni u rovneho dicpleje prestava pri blizkem pohledu vnimat okraje monitoru, ktere sou u 'curved' monitoru nahle ke me.

Jenze jak moc realisticke tohle je? na jednu stranu to dava smysl i z logickeho hlediska (okraje monitoru vs stred monitoru maji k mym ocim ruzne vzdalenosti a 'mely by byt stejne'.

Na druhou stranu kdyz ve hre stojim pred rovnou zdi, takprohly monitor mylne zobrazuje zed jako prohlou vuci tomu zakriveni, kdyz si stoupnu v realu pred rovnou zed, jeji zakriveni kopiruje to z 'flat' tedy rovneho monitoru.... zed se zda spis obracena naopak'inverse'
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
70mMyW!53


PříspěvekZaslal: út leden 25, 2022 4:19 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

mate nekdo zkusenosti s OC BCLK? Nevim proc ale moje deska B550m tuf gaming uz pri 101mhz dela bordel... asi s GPU (RX6800XT). Pri hrani na teto frekvenci zacina byt viditelny tearing a kdyz pridam na 102mhz tak i stuttering, i presto ze mam Adaptive Sync aktivovany. Je nejaka X570 deska ktera zvlada do 105 mhz bez toho aniz by to nejak negativne ovlivnovalo GPU? Cetl sem neco ze to muze byt tim ze tyto high end karty maji moc velkou pametovou sbernici, nepomohlo dat Pcie ani na GEN3. Nebo to je jen problem Asus desek? Protoze v Biosu mi BCLK zavre boost u CPU, musim pouzivat SW utilitu. Ma nekdo treba RTX 3080 a Dark Hero X570 a uspesne se mu poradrilo OC do 105mhz BCLK?
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
70mMyW!53


PříspěvekZaslal: pá leden 28, 2022 12:32 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Muze mi vysvetlit jak Ramky B-die v OC na 3800mhz s cl 14-14-14-14-35 maji uplne stejne vysledky jako SK-Hynix 3600mhz s cl 16-19-19-19-38 pri cca podobnem nastavenim Biosu? Jesice fakt ze v pripade Hynixu sem mel extremni debloat windows co se sluzeb,regeditu tyce apod., ale neverim ze to udela vyrazny rozdil. Jde o to ze v CPU-Z se to chova na chlup stejne, ze se hodnota ustali na 677 pts a dal se nehne, tim ze sem dal ty B-die do OC se to naopak chova nestabilne, ale hodnotu 677pts nepresahnu, jedine co me pomohlo bylo navyseni BCLK a to vyrazne. S BCLK na 101.250 sem mel hned 685 pts. Jinak Ramky to sou T-force Xtrem 3600 mhz CL14-15-15-15-36 vs Fury Renegade 3600mhz cl16-20-20-20-39. Obe dve ve verzich 2x16 gb a dual rank.

mam Ryzen 5 5600X a B550m Tuf gaming
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Další pc trapnej dotaz... Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 125, 126, 127
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru




Populární značky: