Andrew Roark - the real diary of a hardgainer



 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - Andrew Roark - the real diary of a hardgainer  Úvodní stránka -> Osobní tréninkové logy -> Andrew Roark - the real diary of a hardgainer
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Andrew Roark


PříspěvekZaslal: pá září 06, 2019 5:10 pm    Předmět: Andrew Roark - the real diary of a hardgainer Odpovědět s citátem

Jsem ektomorf/hardgainer. Viděl jsem hodně lidí mluvit o tom, že taky jsou, ale neviděl jsem, že by někteří z nich měli ve 25letech při 190 cm 62 kg. Téhle váhy jsem svého času dosáhl tak, že jsem měl asi dva měsíce takové „emo“ období, přestal cvičit a jedl jen tak, jak jsem měl chuť…

Poslední cca rok a půl jsem jel plus mínus trénik "Objemová rutina 3x týdně" od Kamila Fily (nedovolí mi to sem dát odkaz) a dostal se na nějakých 72-73 kg váhy. Se svým dlouhým a hubeným tělem jsem dal 87 kg na BP a 145 kg na deadlift. Cvičil jsem už dřív, ale tento trénink v kombinaci se stanovením cílů (každý měsíc se nějak silově posunout) mi přinesl nejlepší výsledky.

V horkém srpnu tohoto roku přišla studená sprcha v podobě operace „něčeho jako tříselný kýla“. Už pár týdnů necvičím, ale analyticky připravuju návrat, ze kterého – doufám – vyjdu lepší a silnější, než jsem byl před operací.

Za těch cca deset let, co různě cvičím, jsem dělal hlavně „fitness“ - pokoušel se zvedat váhy v posilovně. Zkoušel jsem ale i běhat (2x jsem byl na 10 km Army Runu); zkoušel jsem bojové sporty (K1, MuayThai, BJJ, Box – dohromady tak možná 80 tréninků); svého času jsem jel populární street workout a mám vcelku rád i plavání.

Zdravotně jsem na tom nebyl nikdy extra špatně. Co se týče klasických nemocí jako je chřipka, pak myslím, že jsem na tom nadprůměrně dobře – moc často nemocný nejsem. Pokud pominu různé zranění s mými dlouhými a hubenými prsty (na rukou kvůli boxu, palec na levé noze opakovaně kvůli BJJ), pak jsem měl v podstatě jen dva větší zdravotní problémy:

(1) Bolestivý výčnělek v oblasti konečníku – trombóza, resp. vznikl mi jeden tromb (viz. definice na Wikipedii - dá se to asi definovat i jako hemoroid). Kdy se mi cca 3x stalo, že se mi tato boule objevila a po pár týdnech zmizela. Přítomnost nebyla úplně příjemná, ale zase to nebylo moc velké terno. Na začátku roku 2017 se objevil naposled, tentokrát násobně velký, po cca týdnu i za pomoci doktora prasknul a už se nikdy neobjevil. Příčina mohla být ve zvedání větších vah a špatnému dýchání, nebo při vyprazdňování.

(2) Poškození břišní stěny a operace kýly, kdy mi sice nic „nevylezlo“, jak to bývá u kýly obvyklé, ale břišní stěnu jsem měl poškozenou a boule by se mohla udělat. Zároveň jsem měl/mám nateklý/prosakující chámovod. Tato věc se stala nedávno a ještě se k tomu podrobněji v nějakém postu rozepíšu.

Moje největší slabina byla strava a sekundárně asi regenerace. Nikdy jsem nebyl velký jedlík a jídlo byl asi největší důvod, proč jsem nepřibíral. A nejde jen o kalorie, ale i o kvalitu a pravidelnost. Jedl jsem málo zeleniny, strava nebyla vyvážená. Do toho často málo spánku, často zbytečná stres nebo různé úlety včetně těch drogových.

Cíle
Všechny cíle jsou střednědobé, tedy řekněme, že se bavíme o měsících až roce.

Silové výkony
Před operací jsem měl maximálky 145 DL, 96,5 Sq, 87 BP. Dřep mám určitě nejslabší. Nebudu teď ale mít nějaký čas hlavu na zvedání velkých vah. Chci se zaměřit na procítění svalu/techniku. Celkově nicméně chci vědět, že síla tam je a posunul jsem se zase dál
- Dát 150 DL, 100 Sq, 90 BP

Calistenika
Chci se částečně „vrátit“ ke cvičení na hrazdě a někam to znovu posunout. V jednom tréninku jsem dal do teď tak 50 shybů nebo dipů, ale nikdy žádné pokročilejší techniky. Jde taky o to, že návrat na hlavní silové cviky bude pozvolný, takže v tomto ohledu se budu na začátku realizovat více.
- V jednom tréninku dát 100 shybů nebo 100 kliků na bradlech
- Dát stojku na zemi a udržet se ve stoje 3 s, dát stojku na bradlech včetně kliku hlavou dolů
- Dát muscle up, dát front lever a vydržet 3 s

Rekonvalescence, rehabilitace, mobilita
Nikdy jsem moc neřešil, ale po operaci se cítím asi trochu více osvícený.
- Domluvit rehabilitace, co mi na moji žádost předepsala obvodní po operaci. Uvidím, co z toho vypadne
- Domluvit fyzioterapeutku, kterou jsem již jednou navštívil, zamakat na držení těla, mém „nerd necku“ apod.
- Najít si dobrého trenéra v Brně a znovu projít techniku na základní cviky. Někdo nějaké tipy?
- Ze všeho výše uvedeného si udělat nějakou rutinu, co budu cvičit každý den a povede to ke zlepšení držení těla/techniky/odstranění zkrácených svalů apod.
- Když vysadím na týden (silové) cvičení, nic se nestane. Nebo třeba jen týden plavat a běhat. Myslí, že by mi to mohlo spíše i prospět

Fyzička, kardio
Jde hlavně o to, že chci být komplexní sportovec, ale kardio/vytrvalost mi obecně roste relativně rychle. Bez fýzi je jakýkoli kombatový sport úplně v háji, částečně se na to zaměřit musím.
- Jednou týdně kardio a to jako bojové sporty (zkusit MMA), plavání, běh, skákání na švihadle like a pro

Jídlo
- Držet se striktně mojí ranní rutiny, tedy po probuzení voda, ovoce a nějaké doplňky, později v práci snídaně a kolem 11:00 oběd
- Naučit se svačit kolem 14:00, držet se rozumné večeře a jednoho jídla před spaním
- Nějak si vychytat suplementy, tedy ujasnit si, co potřebuju a co ne
- Mít kvalitnější a vyváženější stravu

Váha
Všechen růst bude převážně svalová hmota (nenabírám tuk)
- 74 kg k 1.12.2019
- 77 kg k 1.6.2020
- 80 kg v 1.1.2021
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrew Roark


PříspěvekZaslal: út září 10, 2019 7:47 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Kýla díl první

Co se stalo
6.8. zkouším maxko na DL, při 120 kg cítím píchnutí v pravém varleti, ale vyhodnotím to jako drobnost a pokračuji. Dávám 145 kg. Žádnou bolest následující dva dny necítím, bouli nikde nemám. 8.8. jdu ještě lehce cvičit, 9.8. obracím 2x těžší stůl o 90 stupňů, abych zvýšil nohy, při obracení ho tisknu na oblast třísel. Od téhož večera vnímám mírnou bolest v pravém třísle, lehké napuchnutí. 10.8. jdu i tak cvičit, jedu ale jen vršek těla. Dva dny na to jdu k obvodní, poté na ultrazvuk, kde řeknou, že mám kýlu. Jdu s tím do FN Brno. Řešilo se tam to, že mám napuchnutý chámovod, že mi vlasně nic nevylejzá (nemám bulku). Po cca dni se rozhodne, že kýlu skutečně mám (poškozenou stěnu, později by se mohla udělat bulka) a půjdu 15.8. na operaci. FB Brno dělá operace klasicky (řez do břicha, nikoli laparoskopicky). Z důvodu toho napuchnutého chámodovu nebyla ani aplikována síťka, ale šlo o sešití vlastní tkání. A rovnou mi vzali i malou pupeční kýlu, kterou mám od mala.

Chtěl jsem k tomu napsat odbornější článek s citacemi, ale odkazy můžu až po 10 příspěvcích na fóru… Takže v bodech. Vycházím z vlastní zkušenosti, rozhovorů s doktory, článků a nějakých diplomek.

- Laparoskopická operace se obecně více doporučuje, je lepší na regeneraci, částečná zátěž je možná už po 14 dnech, plná po třech týdnech. Já musím čekat 4-6 týdnů
- Laparoskopie přináší méně komplikací
- Riziko recidivy kýly ve stejném místě je u operace bez použití speciální síťky výrazně vyšší, přičemž opakovaný vznik kýly na stejném místě bude asi horší (břišní stěna se poškodí více)
- Za rozhodující faktor je dnes spíše považována pevnost břišní stěny, nikoli zvedání velkých vah. Tlak na břišní stěnu ale kýlu odstartuje
- Co mi poškození břišní stěny zapříčinilo se už nedozvím, pravděpodobně jedna z výše uvedených událostí. Je možné, že zvedání poškodilo stěnu; obracení stěny napuchnutí chámovodu a mírnou bolest

Závěr pro mě
- Začnu pomalu, ale chci zase cvičit naplno
- Čekají mě ještě kontroly a chtěl bych taky navštívit nějaké specializované středisko, třeba za dva měsíce
- Obecně ale čekám, že kýla se může vrátit. Pokud tak nastane bez napuchnutí chámovodu, chci jednoznačně na laparoskopii se síťkou
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - Andrew Roark - the real diary of a hardgainer
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru




Populární značky: