začátečník =)


Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
odeslat nové téma  Odpovědět na téma - začátečník =)  Úvodní stránka -> Začátečníci -> začátečník =)
Rychle na stránku:
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Gericho


PříspěvekZaslal: čt říjen 12, 2023 5:22 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

ahoj, děkuji za super odezvu už jsem zkoušel a v pohodě, jako že jsem umíral u hollow body.
jinak nemyslel jsem to tak že ten mrtvý tah nechci dělat, ale nyní prostě neumím techniku a tím se ničím, u mě i cvik jen s tyčí je problém. Zajimávé je tedy že dřep mi problém s váhou nedělá, ovšem já netahám nic težkého, popravdě nyní zde mám 20kg = (. Ale zase cvičím měsíc, a tedˇ jsem u všeho na dvojnásobku zátěže (jedu ten FEST 1). Takže pro mě je to úspěch a mám radost.
S píš jsem to myslel tak že bych chtěl nahradit ten mrtvý tak než mi zesíi svaly na středu zad a stehna se zadkem abych se nezranil, takže místo toho budu dělat ten hollow body prostě.
Mám ještě jeden dotaz, jelikož ve fitku není stroj na legpress můžu to nahrazovat dřepen se zátěží (jako doted) nebo je nejaky cvik na to lepší jako náhrada když zde není stroj na to?
díky chlapy
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MilanT


PříspěvekZaslal: čt říjen 12, 2023 7:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Čau, vůbec se nestresuj tím výběrem cviků, zkrátka nahraď to něčím, na co dokážeš přidávat v dlouhobém hledisku váhu, nezpůsobuje ti problémy a dělá +- to samé. Můžeš to nahradit dosedem, zmíněným dřepem, bulharským dřepem a nebo třeba čelním dřepem (tím bych to nahradil já). Správně vykonaný dosed je taky fajn ale dávat pozor ať to berou nohy a ne švih do zad.

U čelního dřepu budeš mít větší variaci, takže nebudeš přetěžovat furt to samé dokola, je to skvělý cvik na posílení středu těla, stehen a vršku zad/hrudní páteře. Zároveň bude mít i do budoucna k té mrtvole benefit v rámci techniky, protože ti částečně spraví prohnutí zad pod zátěží (poloha sracího psa) a zlepší ten výchozí tlakotah nohou, kterým bys měl začínat mrtvolu.

Vůbec se u něj nežeň za váhou. Když budeš pokračovat s pokorou a pravidelností k tomuhle cviku, dojdeš k slušné váze při slušné technice. Nanos si ten objem práce na těch ramenech. Kontrolovaně (né vyloženě pomalu) dolu, dynamicky nahoru, každé opakování ať vypadá jako to první. Lokty držet nahoře a krásně se soustředit na správný pohyb a rovné záda. Mezi opakováními dýchej. Nejeď to na jeden zátah. A klidně až se do toho trochu vžiješ neboj se přidat série. Můžeš jet 4x8 pracovních a pak další 3-4 série (lehké, dynamické a pořádné!) se zlomkem původní váhy, neuškodí to ničemu.

Můžeš nahrát video z boku dřepu s osou na zádech a dřepu s osou ve předu a poradíme ti na čem zapracovat případně jaký by mohl být problém. Případně i té mrtvoly s osou.

Náhrady za mrtvý tah částečně jsou (jiné variace mrtvého tahu, trapbar deadlift, good morningy, rdls, hyperextenze) a ani nemusí být - pokud ti jde vyloženě o svaly, mrtvý tah je skvělý, ale dá se obejít i bez něj avšak pokud je cílem i funkčnost těla (viz ohnutí pro mléko) není to řešením.

// EDIT: Jsem úplně zapomněl, že vlastně čelní dřepy v tom festu už tam jsou jako dřepy vpředu. Ale je to fakt dobrý cvik.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
caukymnauky


PříspěvekZaslal: čt říjen 12, 2023 10:27 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No pozor, sice ten legpress nemas, ale ono je to mozna stesti, protoze legpress muze na zada (velmi casto) byt jeste horsi nez ten drep.

Jinak tim hollow body imho nezapojis az tak moc vzprimovace (a kdyz uz, tak spise staticky?), dal bych k tomu radeji hyperextenze na zemi (ale samozrejme nevim, jestli to pro Tebe neni riziko, tak to prober se svym fyzioterapeutem ).

Mam konkretne na mysli tuto variantu (s pomalym velmi kontrolovanym provedenim - zadne svihani - a s pauzou v kontrakci):
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: čt říjen 12, 2023 10:36 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

jo víceméně to jsou i cviky co mám od fyzioterapeuta a pár dalších , zkusím sem napsat co jedu zítra bude více času.
Jinak mám ještě dotaz ohledně vah jak jedu ten Fest tak hlavní cviky mají dost serií např 8x4 atd a samozřejmě všude čtu že mám jít do svalového selhání, ale to mám strach jelikož jezdím cvičit skoro v noci a nikdo tam není kdyby mě to třeba přišpendlilo nebo tak =) budu mít výsledky i bez toho , nebo jen malé omezené, nebo žádné?
pořád jsem ve stádiu kdy se snažím stejně učit ty cviky dělat pořádně, ale rád bych dělal vše správně od začátku
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
caukymnauky


PříspěvekZaslal: pá říjen 13, 2023 12:15 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Rozhodne do zadneho selhani necvic, nauc se nejdriv s lehkymi vahami techniku, pomalu prikladej. Ze budes cvicit nejdriv lehce, vubec nevadi. Dulezita je pravidelnost a dlouhodobost. Daleko lepsi je jet 2 mesice lehce a pomalu se zlepsovat, nez se po dvou tydnech zkurvit a neodcvicit pak nic

Spravne je tedy necvicit do selhnani, pokud se bavime o pravidelnem dlouhodobem treninku velkych cviku s velkym objemem, o kterem pises (+si nechavat rezervy, abys mohl pomalu prikladat).
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: pá říjen 13, 2023 7:13 am    Předmět: Odpovědět s citátem

To tak nyní jedu, co největší váhu ale odcvicil proste vše co mám a nemusel to utnout dříve
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: so říjen 14, 2023 10:16 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Zítra ráno udělám měsíční měření a vážení tak jsem zvědavý jak to dopadne
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 9:42 am    Předmět: Odpovědět s citátem

takže nevím, popravdě z výsledku jsem trochu zklamaný, to ovšem neznamená že přestanu, jednak mi cvičení ohromně pomáhá psychicky což nyní dost potřebuji tak se i cítím lépe obecně, ale ty výsledky jsou nic moc po měsíci a to dodržuji jídelníček a třikrát týdně chodm cvičit a v týdnu si jedu ještě na kolo a děnně jsem se psem na prochajdě.


po cvičení jsem vždycky hotový, tím to nebude, další aktivity mám a nejsem schopen již přidat další
takže mě napadá jedině jídelníček... tady dávám přesně co jsem například měl ve čtvrtek, je tam opravdu vše



mám spočítáno dle kalkulačky že bych měl mít příjem abych byl v deficitu a opravdu jsem to dodržoval

nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
caukymnauky


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 11:13 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jenom jsem to proletel, ale nemas tam vubec zeleninu? Hod tam aspon 3 porce za den - dalsi vec - porad olivovy olej, ano, je zdravy, ale neboj se cast nahradit i zivocisnymi tuky (syry apod.)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 12:24 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

tak to mám zase v jiné dny, normalně mám sýr eidam 30% , mozarella nebo balkasky syr. Vždy si vařím obedy a večeře na tři dny, takže to mám stejné jídla a vyhovuje mi to. Zeleninu zde mám vždy když vařím tak tam šoupnu jeden pytlík mražené, ale to jsem tam nezapočítaval jelikož skoro nic nemá.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peter Ustinov


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 12:39 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Neber to jako rypani, ale "cvicit silove" bych tomu v tvem.pripade asi nerikal
Chapu, ze jina moznoat neni, ale srovnej svuj trening s treningem.MilanaT a dojde ti, ze oba spalujete uplne rozdilne, takze to co hazi tabulka nebude uplne presne!
_________________
Padre vám možná řekne, co je peklo, ale já vám ho ukážu!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gericho


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 5:11 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jasný ze jede asi více ale pravé jsem aspoň orientačně abych věděl kolik toho mám sníst , zkusím ubrat a uvidíme během týdne jak to bude vyhovovat
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MilanT


PříspěvekZaslal: ne říjen 15, 2023 5:44 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No tak znáš sám odpověď. Nelíbí se ti výsledky kolik jsi zhubnul nebo sundal na pase, uber jídlo nebo přidej aktivitu. Za týden zkontroluj. Řiď se spíš tím pasem, nikoliv váhou. Zas to ale nepřeháněj tak, aby jsi byl celý dny unavený a hubl nějak razantně, ono to ve finále ani pak nemusí pomoc, protože tím, jak nebudeš mít energii, nebudeš mít ani takový výdej (v posilovně, mimo posilovnu, běžná činnost) a zhubneš ještě méně. Teoreticky můžeš zůstat i na čem jsi a časem, jak budeš přidávat kotouče na činku a víc se do toho dostávat, ty tuky taky zhubneš, ale bude to delší (třeba v rámci roku). Sundavej cca 250-500kcal za ten týden, když budeš chtít rychlejš hubnout.
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
caukymnauky


PříspěvekZaslal: po říjen 16, 2023 12:51 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jinak ja bych taky uz neubiral, uz tech 2400 kcal (pokud to ma byt dlouhodobe drzeny prijem) neni vubec moc pro cloveka, co chce neco delat (s cinkama) - je to tedy dlouhodobe az neudrzitelne.

Pokud fakt chces mermomoci zkouset tak malo, tak to muzes zkusit treba par dni az ten tyden v kuse a pak to trosku uvolni na nejake mensi okno a znova cele opakuj (pripadne si muzes do toho vlozit dny, kdy das jeste mene). Ve vysledku jde o celkovy soucet deficitu - je to tedy kumulativni:) Kdyz vydrzis mesic brutalni dietu a pak ti z toho jebne, tak je to ve vysledku daleko horsi, nez kdyz budes hubnout 3 mesice s polovicnim deficitem (navic, jak psal Milan, si neodkurvis chut do treninku, budes mit daleko lepsi regeneraci i psychickou pohodu celkove, tedy i pracovni produktivitu atd.).

Navic kdyz si najdes aerobku, co Te bavi, tak si nakumulujes dalsi deficit a vycistis si u toho hlavu: prochazky, fotbalek, kolo, jine sporty celkove - preferencne neco, co nema velke naroky na regeneraci, abys to mohl delat co nejcasteji a neukrajoval si regeneraci potrebnou na cinky. Regeneraci na cinky samozrejme potrebujes k tomu, abys udrzoval potrebne mnozstvi siloveho treninku, ktery ti podrzi svaly, abys hubnul hlavne tuk:)
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peter Ustinov


PříspěvekZaslal: po říjen 16, 2023 8:16 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Gericho napsal:
Tak jasný ze jede asi více ale pravé jsem aspoň orientačně abych věděl kolik toho mám sníst , zkusím ubrat a uvidíme během týdne jak to bude vyhovovat

Ani orientacne to nebude fungovat
Proste silivy trening je jiny, nepocitaji s afterbur efektem
Takže tomunever
_________________
Padre vám možná řekne, co je peklo, ale já vám ho ukážu!
nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma - začátečník =) Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Rychle na stránku:


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru




Populární značky: